24
چهار شنبه 7 خرداد 1399
شماره 7950
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

متنفرم؛ پس هستم

«از کازابلانکا بدم میاد. من از همفری بوگارت متنفرم. اساساً به‌نظرم اینها یکسری مدل کت و شلوار و کلاه و سیگار برگ بودند برای روی جلد مجلات.
ویژه
اسفندماه بود، بیست و چندساله بودم. از جشنواره موسیقی دانشجویان کشور در شیراز اتوبوس سوار شدم و همه شب را در جاده‌های پیچ در پیچ و باریک بیدار بودم.
پاسخ به این پرسش ساده نیست. دچارنشدن دوباره به ویروس جدید کرونا بستگی به این دارد که آنتی‌بادی‌های تولیدشده به‌دنبال عفونت مصونیت‌بخش باشند یا نه و تا چه زمانی مصونیت‌بخشی خود را حفظ کنند.
کتاب «ناداستانی به‌نام زندگی» نوشته فریبا خانی از سوی نشر خزه منتشر شد.
طرح روز
سیاتل: یک نوجوان آمریکایی که موفق شده پربیننده‌ترین وب‌سایت حاوی اطلاعات جهانی بیماری کووید‌0 ۱۹ را طراحی کند، پیشنهاد خرید آن را به قیمت ۷میلیون یورو رد کرد.
پاریس: در یک حراج هنری یک کیف مسافرتی متعلق به ماری آنتوانت، آخرین ملکه تاریخ فرانسه 5برابر قیمت اولیه پیشنهادی و به قیمت ۴۳۷۵۰ یورو به فروش رفت.

عکس روز

کسادی این روزهای بازار شیراز عکس:‌‌ محمدرضا دهداری / ایسنا
لغو قرنطینه در عربستان

لغو قرنطینه در عربستان

ریاض: عربستان سعودی پس از گذشت پیش از 2ماه، به قرنطینه سراسری در این کشور پایان می‌دهد.
توییت تمسخر ماسک زدن بایدن
توییت تمسخر ماسک زدن بایدن
واشنگتن: رئیس‌جمهوری آمریکا اقدام به بازنشر توییتی در تمسخر رقیب انتخاباتی خود، جو بایدن به‌دلیل داشتن ماسک در مراسم روز یادبود نظامیان کشته شده آمریکایی کرد.
کارشناسان حیات‌وحش رفتار جدیدی را در زنبورهای درشت نوعی از زنبور که عسل کمتری تولید می‌کند کشف کرده‌اند که نشان می‌دهد این حشرات برای سریع‌تر گل دادن گیاهان به‌کار می‌گیرند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
طرفداران داستان‌های هری‌پاتر و مدرسه جادوگری در شبکه‌های اجتماعی، کافه فیل یا الفنت هاوس شهر ادینبورگ را محل تولد داستان هری‌پاتر اعلام کرده بودند، ولی حدس آنها اشتباه بود.
مطالعه‌ای که گروهی از دانشمندان در دانشگاه آمستردام هلند انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که به‌طور معمول مصونیت انسان از کووید۱۹ فقط 6ماه طول می‌کشد و ویروس کرونا بعد از آن می‌تواند از مجاری مختلف وارد بدن انسان شود.
برای مراقبت از سلامت زنان باردار و پیشگیری از ابتلا به کرونا، رعایت مواردی که در ادامه می‌آید ضروری است.