24
سه شنبه 6 خرداد 1399
شماره 7949
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دایرکت مساوی است با بلاک مجهز به آنفالویاب

وقتی ما مدرسه می‌رفتیم اوضاع و احوال یک شکل دیگری بود؛ فضای مجازی هنوز اختراع نشده بود، آدم‌ها تلفن همراه نداشتند، واتس‌اپ، اینستاگرام، اسنپ‌چت و... هیچ‌کدام وجود نداشت، حتی مسنجر نبود، بنابراین آدم‌ها حضوری حرف‌هایشان را به هم می‌زدند، حضوری عاشق می‌شدند و هیچ‌کس نمی‌توانست در دایرکت با پروفایل جعلی حرف‌های نامربوط بزند و کسی نبود که تهدید کند: «دایرکت مساوی است با بلاک!‌» حتی هیچ‌کس نبود که مجهز به آنفالویاب باشد. کوچه‌های دبیرستان‌های دخترانه غوغایی بود.
ویژه
«اگه جیپ داشتم، از رویش رد می‌شدم.» این جمله‌ای است که بسیاری از ما بارها شنیده‌ایم یا شاید خودمان هم به زبان آورده‌ایم.
شیوع کرونا در ماه‌های اخیر باعث شد که ضد‌عفونی کردن سطوح به‌صورت یک رفتار بهداشتی معمول درآید، چرا که لمس کردن سطوح آلوده به ویروس و بعد دست زدن به بینی، چشم و دهان می‌تواند باعث انتقال آن به افراد شود، اما مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا در راهنمای جدیدی که اخیرا درباره سرایت ویروس کرونا منتشر کرده است، می‌گوید این ویروس به سادگی از طریق لمس سطوح منتقل نمی‌شود.
«رمز موفق‌زیستن»، یکی از معروف‌ترین و پرخواننده‌ترین کتاب‌های‌ دیل کارنگی، نویسنده و روانشناس آمریکایی‌است که زنده‌یاد سیمین دانشور آن را به فارسی برگردانده است.
طرح روز
لیما: شهردار یکی از شهر‌های پرو برای هشدار به شهروندان درباره پرخطر‌بودن شیوع کرونا در تابوتی چوبی خوابید تا خبر مرگش منتشر شود.
نیویورک: اداره ملی هوانوردی و فضایی آمریکا ناسا به اشخاص داوطلب پول می‌دهد تا به‌مدت ۸‌ماه به‌منظور شبیه‌سازی‌ مأموریت‌های آینده در ‌ماه و مریخ در قرنطینه این آژانس بمانند.

عکس روز

نماز عید فطر در اندونزی عکس:‌‌‌گاردین
غافلگیری خانم نخست‌وزیر

غافلگیری خانم نخست‌وزیر

ولینگتون: جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند ‌هنگام سخنرانی با زمین‌لرزه‌ای خفیف که همان زمان روی داد، غافلگیر شد.
هشدار برای خصوصی‌سازی ماه
هشدار برای خصوصی‌سازی ماه
مسکو: رئیس سازمان فضایی روسیه در واکنش به برنامه‌های آمریکا در مورد ‌ماه اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا هرگز اجازه خصوصی‌سازی‌ کره ‌ماه را دریافت نخواهد کرد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
در این لحظه که تصمیم به نوشتن گرفته‌ام، دقیقا 23دقیقه و 47ثانیه است منتظر برقراری ارتباط با پشتیبانی ایرانسلم.
کولر آبی نمی‌تواند ویروس را از بیرون به داخل خانه بیاورد. پس در منازل مسکونی چون اعضای خانواده با همدیگر در تعامل‌اند، مشکلی برایشان ایجاد نمی‌شود ولی اگر از کولر آبی در اداره و فضاهای عمومی استفاده می‌شود، بهتر است همه افرادی که در آنجا هستند از ماسک استفاده کنند، زیرا انتقال ویروس در محیط را تسریع می‌کند.
دانشمندی از آرژانتین یکی از دلایل دیگر گسترش سریع ویروس کرونا را مشخص کرد.