20
پنج شنبه 25 اردیبهشت 1399
شماره 7942
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شاهنامه مهم‌ترین سند ارزش و عظمت زبان فارسی

در سال‌های اخیر اقبال بیشتری به شاهنامه و فردوسی در میان تمامی مخاطبان ایرانی از صاحب‌نظران و دانشگاهیان و اهل فرهنگ تا کودکان و نوجوانان و دیگر اقشار مردم دیده می‌شود و گواه این امر، آثاری است که هرسال از نظر کمی و کیفی درباره فردوسی و شاهنامه در ایران و سایر کشورهای جهان منتشر می‌شود.
ویژه
با کوله‌باری از گناه و پشیمانی گذشت و امروز باران رحمت بر سفال ترک‌خورده تنهایی ما باریدن گرفت، چراکه دیروز نخواستیم و امروز خواستیم و چه می‌شد که به فکر فردا و فرداها باشیم.
یکی از پرسش‌ها درباره ویروس کرونا این است که آیا افرادی که دچار عفونت با این ویروس می‌شوند و بهبود می‌یابند، در برابر آن مصونیت پیدا می‌کنند یا نه؟
کتاب «موسی‌ترین به‌طور» تازه‌ترین اثر منتشر شده از سیدعلی شجاعی است که کتاب نیستان آن را روانه بازار کرده و روایتی است داستانی از زندگی و زمانه امام هفتم شیعیان حضرت امام موسی کاظمع.
طرح روز
فلوریدا: مربیان بدنسازی در ایالت فلوریدا با برگزاری یک تجمع اعتراضی خواستار لغو قرنطینه، بازگشایی سالن‌های ورزشی و بازگشت به‌کار شدند.
مارسی: یک پزشک فرانسوی که پیش‌تر مدعی تأثیر مثبت یک دارو در درمان بیماری کووید- ۱۹ شده بود از پایان یافتن قریب‌الوقوع بحران سلامت ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان خبر داده است.

عکس روز

کسادی بازار در شهر دهلی - هند . عکس:‌‌ گاردین
غلبه زن 113ساله بر کرونا

غلبه زن 113ساله بر کرونا

بارسلونا: مقامات در اسپانیا می‌گویند که یک زن ۱۱۳ ساله که تصور می‌شود مسن‌ترین زن این کشور باشد، پس از ابتلا به ویروس کرونا بهبود یافته است.
نجات مادر توسط دختر 4ساله
نجات مادر توسط دختر 4ساله
ساوتهمپتون: کتی همفریس 32ساله با دختر 4ساله خود در خانه بازی می‌کرد که ناگهان دچار حمله شدید آسم شد.
فرار سرمایه‌ها از کشورمان یک واقعیت تلخ و اندوه‌بار است که پس از 1375 و تشدید تخاصم‌های گروهی و جناهی خود را نشان می‌دهد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
نکته: قبل از هر چیز باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشت آن هم اینکه افراد بالای 65سال و کمتر از 18سال، کسانی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت کنترل نشده یا افرادی که سابقه فشارخون، آسم یا بیماری زمینه‌ای ریوی مانند برونشیت دارند، بهتر است در مراسم شب‌های قدر شرکت نکنند.
تحقیقات نشان داده‌اند علاوه بر تأثیر بیماری کووید- ۱۹ بر ریه‌ها، این بیماری علائم گوارشی، آسیب کبدی و مصایب عروقی هم دارد.
شرکت آمازون به طراحی و ابداع روبات‌هایی پرداخته که می‌توانند کروناویروس را با کمک نور ماورای بنفش از بین ببرند.