24
دو شنبه 8 اردیبهشت 1399
شماره 7927
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

به یاد سوسن باغ کودکی

نگاه
ادبیات کودک ایران در فاصله کمتر از یک‌ماه 2چهره برجسته خود را از دست داد؛ ثریا قزل ایاغ که عمری را صرف پژوهش و ترویج کتابخوانی کرده بود و از چهره‌های تأثیرگذار شورای کتاب کودک بود و اینک سوسن طاقدیس که از نویسندگان برجسته به‌ویژه در آثار ویژه کودکان و خردسالان بود.
ویژه
​​​​​​​بابک داد، نویسنده و روزنامه‌نگار شامگاه جمعه پنجم اردیبهشت‌ماه در ۵۱سالگی در فرانسه درگذشت.
جهان با همه‌گیرشدن یک بیماری در آستانه دگرگونی ژرفی قرار دارد.
شایع‌ترین آزمایشی که برای تشخیص عفونت ویروس کرونا به‌کار می‌رود، آزمایشی ‌براساس نمونه‌برداری از ترشحات پشت بینی است.
طرح روز
​​​​​​​برلین: زنی 101ساله از خانه سالمندان در آلمان فرار کرد تا به جشن تولد دخترش برسد.
​​​​​​​رم: اومبرتو مارنگو دوچرخه‌سوار ایتالیایی در دوران کرونا برای اینکه همچنان آمادگی فیزیکی خود را حفظ کند، به‌عنوان پیک در رستوران‌ فعالیت می‌کند.

عکس روز

عکس روز
کشف 2 آرایشگاه زیرزمینی در آلمان

کشف 2 آرایشگاه زیرزمینی در آلمان

​​​​​​​بایرن: پلیس آلمان همزمان با اجرای قرنطینه به‌دلیل شیوع ویروس جدید کرونا، در ایالت جنوبی بایرن 2آرایشگاه غیرمجاز را کشف کرد.
جوجه‌شدن تخم اردک در لباس کارمند
جوجه‌شدن تخم اردک در لباس کارمند
​​​​​​​کالیفرنیا: کارمند یک شرکت در مسیر محل کار خود تخم یک پرنده را از داخل چاله‌ای پیدا کرد و آن را بیش از یک‌ماه در لباس‌اش نگه داشت تا گرم بماند.
خبر
​​​​​​​سوئیسی‌ها به نشانه همبستگی با مردم ایران در بحران کرونا، پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را روی قله ماترهورن، یکی از بلندترین قله‌های رشته کوه آلپ، نورپردازی کردند.

شیر بی‌سر و دم

قصه‌های کهن
روزی پهلوانی پیش دلاک رفت و گفت: بر شانه‌ام تصویر یک شیر را خالکوبی کن.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​آرتور و جورج نوشته جولین بارنز براساس داستانی واقعی، روایت 2زندگی و تلاقی 2زندگی است؛ زندگی سِر آرتور کانن دویل و جورج اِدلاجی؛ یکی نویسنده‎ای است معتبر و سرشناس و دیگری وکیل، پسر کشیش بخش که اصلیتش به زرتشتیان هند برمی‎گردد و مقرر است که ماجرای پیچیده‎اش ناکارآمدی نظام قضایی انگلیس را به رخ کشد و تحولی در آن ایجاد کند.
​​​​​​​ستاره‌شناسان برای نخستین‌بار موفق به شناسایی سیاره‌ای دوردست شده‌اند که گرمای شدید آن باعث شناور ماندن فلزاتی مذاب در جو سیاره مذکور شده است.
​​​​​​​کلاوس شواب ، رئیس مجمع جهانی اقتصاد روز چهارشنبه در آلماتی پایتخت سابق قزاقستان با حبیبی، معاون اول رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.