24
سه شنبه 2 اردیبهشت 1399
شماره 7922
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دنیای وارونه کرونایی

نگاه
حالا افسرده‌حالی، بهترین حال جهان است.
ویژه
چنانچه پزشک دستور مراقبت‌های خانگی از بیمار کرونایی را صادر کرد به این نکات توجه کنید.
داخل یخچال را نگاه می‌کنید.
حدود ۸۰طرح برای ساختن واکسن کرونا در سراسر جهان شروع شده است، و حدود نیمی از آنها در مرحله ابتدایی تولید هستند و دست‌کم 6واکسن وارد مرحله اول آزمایش بالینی شده‌اند.
طرح روز
​​​​​​​نیویورک: پزشکان هنگام معاینه و معالجه بیماران در نیویورک جدا از تب، سرفه، بدن درد و تنگی‌نفس نشانه‌های جدیدی از تأثیر مخرب ویروس کرونا بر سلامت انسان‌ها یافته‌اند که نشان می‌دهد مغز و سیستم عصبی بیماران نیز به‌نوعی درگیر این بیماری می‌شوند.
​​​​​​​سئول: مقامات کره جنوبی اعلام کردند که فقط 8 مورد جدید ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در این کشور به ثبت رسیده است.

عکس روز

عکس روز
توزیع 2میلیون ماسک در فرانسه

توزیع 2میلیون ماسک در فرانسه

​​​​​​​پاریس: شهردار پایتخت فرانسه قول داده است که تا پیش از پایان تاریخ قرنطینه، یازدهم ‌ماه مه 21روز دیگر بیش از 2میلیون ماسک در اختیار شهروندان قرار دهد.
سفیدی موهای پزشک پس از کرونا
سفیدی موهای پزشک پس از کرونا
ووهان: دختری در چین پدر پزشکش را که موهایش طی 2 ‌ماه خاکستری شده بود، نشناخت و از او پرسید «تو کی هستی»؟ به‌گزارش اسپوتنیک به نقل از AsiaOne ،دکتر بنکسو که در مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ووهان شرکت داشت، از ‌ماه فوریه تا‌کنون در خانه خود حضور نداشت.
دانستنی‌ها
​​​​​​​تازه‌ترین تلسکوپ سیاره‌یاب سازمان فضایی اروپا CHEOPS برای نخستین بار یک سیاره خارج از منظومه شمسی Solar System را رصد کرد و اکنون آماده است تا مشاهدات علمی خود را آغاز کند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​کتاب «شاهراه سبز عشق» با زیرعنوان «هزار بیت، هزار پند از مولانا» را صالح واحدی، گردآوری کرده و به‌تازگی از سوی نشر گویا منتشر شده است.
سؤال کردند که «یا شیخ! دل‌های ما خفته است که سخنِ تو در دل‌های ما اثر نمی‌کند؟» گفت: «کاشکی خفته بودی که خفته را بجنبانی بیدار شود.
​​​​​​​محققان دانشگاه آکسفورد در بریتانیا می‌گویند واکسنی تولید کرده‌اند که با اینکه آزمایش‌های اثر بخشی آن برای بهبود بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در جریان است، تا‌ ماه سپتامبر یک میلیون نمونه از آن را تولید خواهند کرد.