24
شنبه 30 فروردین 1399
شماره 7919
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کرونا و دشمنی زمان

یادداشت
در دوران کودکی و نوجوانی‌ام کلمه «ویروس» یک لیچار نسبتا ملایم خیابانی به‌حساب می‌آمد.
ویژه
تیک‌ها، حرکات یا صداهای غیرعادی و اضافه‌ای هستند که در طول روز و در فواصل زمانی مختلف به‌صورت ناگهانی، کوتاه‌مدت و بدون ریتم خاصی تکرار می‌شوند.
گرچه افراد دیابتی در معرض خطر بالاتر دچار شدن به ویروس کرونا نیستند، اما اگر به کووید-۱۹ مبتلا شوند، ممکن است دچار عوارض شدیدتر شوند، به‌خصوص اگر دیابتشان کنترل ‌نشده باشد.
​​​​​​​کتاب «باهم، همین و بس» یکی از آثار مشهور آنا گاوالدا، نویسنده فرانسوی است.
طرح روز
​​​​​​​رم: «نووا نئون»، یک شرکت ایتالیایی پیشنهاد نصب جداره‌های شیشه‌ای روی میز رستوران‌ها را ارائه کرده است تا این اماکن بتوانند با رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت خود را از سر بگیرند.
​​​​​​​مارسی: دیدیه رائولت، پزشک خبرساز فرانسوی در تازه‌ترین اظهارنظر خود اعلام کرد؛ به‌احتمال زیاد کرونا با پایان بهار از میان می‌رود.

عکس روز

عکس روز
پخش تصویر ناقضان قرنطینه در عربستان

پخش تصویر ناقضان قرنطینه در عربستان

​​​​​​​ریاض: اداره کل امنیت عمومی عربستان ‌با انتشار ویدئوهای بازداشت ناقضان قوانین قرنطینه عمومی که با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا وضع شده، این کار را سعی در ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی عنوان کرد.
استخدام کفن‌پوش در اندونزی
استخدام کفن‌پوش در اندونزی
​​​​​​​جاوا: مسئولان شهری در اندونزی برای ترساندن ناقضان قرنطینه چند مرد را استخدام کرده‌اند تا با پوشیدن کفن نسبت به همه‌گیری بیماری کرونا به رهگذرها هشدار دهند.
مهارت
در ساعات پرتردد از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده نکنید.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​روز گذشته عطاءالله مهاجرانی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بررسی طرح اصلاح قانون مطبوعات در جمع خبرنگاران پارلمانی به پرسش‌های آنان پاسخ داد.
​​​​​​​این‌روزها شاهد افزایش فعالیت اپلیکیشن‌های مختلف در زمینه تست و شناسایی کرونا، خوداظهاری و پاسخگویی به سؤالات مربوط به کرونا، تب‌سنج و دیگر اپلیکیشن‌های مربوط به این ویروس هستیم، اما اکثر این برنامه‌ها فاقد کارایی لازم بوده و گاهی اوقات به‌دنبال سرقت اطلاعات کاربران نیز هستند.
​​​​​​​سازمان غذا و داروی آمریکا انجام تست آب دهان برای تشخیص بیماری کووید- ۱۹ را که به وسیله پژوهشگران دانشگاه راتگرز و چند گروه دیگر ارائه شده بود، مورد تأیید قرار داد.