20
پنج شنبه 28 فروردین 1399
شماره 7918
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زمانی برای مردن!

یادداشت
حساب و کتاب بلد نیستم اما یک نکته را خوب بلدم؛ چگونه مردن را. سال‌هاست به این موضوع فکر می‌کنم که زمان تولدم پدر و مادر اهل حساب و کتاب نبودند وگرنه چرتکه می‌انداختند تا روز اول فروردین سال41 به دنیا بیایم و مثل فروردینی‌ها، واژه‌های عشق و محبت را زمزمه کنم. حالا که به دست‌های کبره‌ بسته و زمختم نگاه می‌کنم با خود می‌گویم مرا چه به عشق‌ورزی و محبت!
ویژه
احساس غم، اضطراب، سردرگمی، ترس یا حتی عصبانیت در طول این دوره امری طبیعی است، بنابراین صحبت‌کردن با یک فرد مورد اعتماد می‌تواند به شما کمک کند. با خانواده و دوستان خود در تماس باشید.
متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا اظهار داشتند: درحالی‌که شواهدی مبنی بر ارتباط ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و از بین رفتن حس چشایی و بویایی وجود داشته این بررسی جدید نخستین تحقیقی است که ارتباط جدی میان این دو را مورد تأیید قرار داده است.
کتاب «نیم‌دانگ پیونگ یانگ» نوشته رضا امیرخانی، پنجمین سفرنامه از مجموعه «ادبیات امروز» نشر افق است.
طرح روز
نیویورک: نام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا روی چک‌هایی که قرار است به‌عنوان کمک هزینه برای ۷۰ میلیون خانوار آمریکایی فرستاده شود، درج خواهد شد و این موضوع موجب اعتراض برخی کاربرهای شبکه‌های اجتماعی شده است.
آتن: یک شیرینی‌فروشی در حومه آتن، پایتخت یونان خرگوش‌های شکلاتی پخته است که برای محافظت از خود ماسک آبی رنگ روی صورتشان گذاشته‌اند.

عکس روز

عکس روز
سفر 1500کیلومتری نوعی میمون

سفر 1500کیلومتری نوعی میمون

کالیفرنیا: تحقیقات دانشمندان در مورد فسیل دندان یک میمون منقرض شده، از سفر حیرت‌انگیز این جانور در ۳۴ میلیون سال قبل پرده برداشت.
مثال بولت برای فاصله اجتماعی
مثال بولت برای فاصله اجتماعی
واشنگتن: یوسین بولت افسانه‌ای با انتشار یک عکس از خود در خط پایان بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن، خبرساز شد.
دانستنی‌ها
کاوشگران در استرالیا موجودی به طول ۴۵ متر را در اعماق اقیانوس پیدا کرده‌اند.

زندگی ادامه دارد

یادداشت
در خلوت خود نشسته بودم و به این فکر می‌کردم که ویروس کرونا برای جهان چه اتفاقاتی را رقم می‌زند و آینده چه خواهد شد. با این همه پیشگیری، باز هم ویروس سراغمان می‌آید و اصلا بین ما که رعایت می‌کنیم و آنها که بی‌تفاوتند فرقی هم وجود دارد یا نه.

ویروس کرونا به قلب هم حمله می‌کند

پزشک همشهری
ویروس جدید کرونا عمدتا به ریه‌ها حمله می‌کند، اما گزارش‌های فزاینده‌ای از حمله این ویروس به یک اندام حیاتی دیگر بدن یعنی قلب خبر می‌دهند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
یک روزنامه اقتصادی ژاپن خبر داد که بانک «فوجی» وامی به ارزش یکصد میلیون دلار در اختیار ایران قرار داده است.
لنی اول با این جوان که یک کلمه هم انگلیسی نمی‌دانست رفیق شده بود. به همین دلیل روابط‌شان با هم بسیار خوب بود.