10
چهار شنبه 20 فروردین 1399
شماره 7912
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خاطرات قرنطینه

سحرگاه اسفند جار زدند رعیت درخانه بمانند؛ صدراعظم دولت عِلیه فرمان دادند کس بیرون نرود؛ بلیه‌ای نازل شده که ارباب و رعیت را در کنج خانه گرفتار کرده.
ویژه
کی از سایت‌های خبری هند، پسر ۱۴ساله‌ای را معرفی کرده که در کانال یوتیوب خود در آگوست۲۰۱۹ کروناویروس را پیش‌بینی کرده است.
شرکت لامبورگینی خط تولید ماسک و وسایل حفاظتی مقابله با ویروس کرونا را به تولید انبوه رساند.
دولت چین اعلام کرد طی 24ساعت گذشته هیچ مرگی بر اثر ویروس جدید کرونا ثبت نکرده است.
نگاه امروز
زدن ماسک به‌صورت از هنگام شروع شیوع ویروس کرونا موضوعی بحث‌‌برانگیز بوده است.
ابتدا لازم است میزان خواب کافی را تعریف کنیم. خواب کافی ویژگی‌های مختلفی دارد ازجمله طول مدت خواب که در سنین مختلف متفاوت است.

زندگی آرام در روستاهای دور از کرونا

زندگی آرام در روستاهای دور از کرونا
شعر جهان عرب

شعر جهان عرب

کتاب «شعر جهان عرب» با انتخاب و ترجمه زنده‌یاد فیروز شیروانلو گزیده‌ای از شعر نو شاعران عرب است. در ابتدای کتاب یادداشتی از غلامرضا امامی، درآمدی از محمدرضا اصلانی و 2مطلب از م.آزاد و احمدرضا احمدی منتشر شده است.
حفره جدید در لایه ازن
حفره جدید در لایه ازن
در شرایطی که تصور می‌شد مشکل ایجاد حفره در لایه ازن به میزان چشمگیری رفع شده، یک ماهواره حفره تازه‌ای را در این لایه و بر فراز قطب شمال شناسایی کرده است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
همزمان با هفتم آوریل و «روز جهانی بهداشت» سازمان جهانی بهداشت خواستار آن شد تا مردم جهان قدردان زحمات پرستاران و ماماها باشند، چون کادر درمانی در تمام کشورهای درگیر همه‌گیری کووید۱۹ با تمام توان خود سعی در مبارزه با این بیماری دارند.
تا پایان خرید دستکش خود را در دست داشته باشید و بلافاصله پس از خارج شدن از فروشگاه در یک پوشش پلاستیکی انداخته و مجددا از آن استفاده نکنید.
به گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، کروناویروس جدید از روش قطرات تنفسی ناشی از عطسه یا سرفه یک شخص آلوده منتقل می‌شود.