24
دو شنبه 21 بهمن 1398
شماره 7878
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

جولان موسیقی بازاری

نقد و نظر
موسیقی یک گردش اقتصادی و نیاز به سرمایه‌گذار دارد.
ویژه
​​​​​​​استفن کینگ، نویسنده شناخته‌شده ژانر وحشت، که اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی زیادی از روی آثارش ساخته شده است می‌گوید: مراسم اُسکار به گروه‌های اقلیت اهمیت نمی‌دهد و سفیدپوستان بر اُسکار حکومت می‌کنند.
وقتی صدای سم اسب‌ قزاق‌ها، روی سنگفرش پایتخت، جایش را به صدای فولگس واگن‌های آلمانی می‌داد، دانشگاه‌ها و قوانین ساختاری از کشورهای مدرن آن روزگار الگوبرداری می‌شد.
​​​​​​​محققان دانشگاه ام.آی.تی، یک دستگاه آب‌شیرین‌کن ابداع کرده‌‌اند که با کمک انرژی خورشیدی کار می‌کند.
طرح روز
​​​​​​​لندن: چند تن از متخصصان کالج سلطنتی لندن پس از تحقیقاتی مدعی شدند دولت‌ها آمار درستی از مبتلایان به کرونا‌ویروس را منتشر نمی‌کنند.
​​​​​​​سن‌فرانسیسکو:‌ گربه‌ای که با چشم‌های لوچ خود در فضای مجازی مشهور شده بود توانست هزاران دلار خیریه از طریق اینترنت جمع‌آوری کند.

عکس روز

عکس روز
درگیری با دزد در 82سالگی

درگیری با دزد در 82سالگی

​​​​​​​استافورد‌شایر: مادربزرگ 82ساله، سارقی را که قصد داشت صندوق مغازه را خالی کند با عصایش حسابی مشت و مال داد.
تکذیب خط ‌برنزه صورت توسط ترامپ
تکذیب خط ‌برنزه صورت توسط ترامپ
​​​​​​​واشنگتن: پس از انتشار عکسی که ویلیام‌مون در محوطه چمن‌ کاخ سفید از رئیس‌جمهوری آمریکا گرفته بود و خط برنزه‌ کردن صورت او را نشان می‌داد، در فضای مجازی هشتگی با نام #orangeface یا صورت‌نارنجی به راه افتاد.
روزنه
محققان معتقدند مطالعه، اساسی برای کسب موفقیت در دوران مدرسه است اما یادگیری خواندن از خانه آغاز می‌شود؛ یعنی خیلی پیش از اینکه کودکان راهی مدرسه شوند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​«ارنست همینگوی» هفتمین جلد از مجموعه نسل قلم انتشارات نشر نو است. این کتاب را فیلیپ یانگ نوشته و شیوا صفوی به فارسی برگردانده است.
​​​​​​​نتیجه یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که با تمرکز بر جزئیات خنثی در یک خاطره احساسی تلخ می‌توان به فراموش شدن آن کمک کرد.
​​​​​​​همزمان با ایام مبارک دهه فجر، سیدمحمد خاتمی، صبح دیروز در یک سفر غیرمنتظره وارد استان خوزستان شد.