16
پنج شنبه 17 بهمن 1398
شماره 7875
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

وقتی حواست نیست...

«وقتی حواست نیست، زیباترینی...» این، بخشی از یک شعرواره یا شعر بدون وزنی است که به‌شدت دیده و شنیده شده است.
ویژه
در آخرین روزهای هر سال، معمولا بازار رنگ و مد لباس بسیار داغ است.
پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57 یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های تاریخی قرن بیستم در ایران و جهان بوده است؛ انقلابی که از لحاظ شکل و ساختار و تمایلات مذهبی و همچنین حضور مردمی، یکی از بی‌نظیرترین انقلاب‌های تاریخ معاصر بوده است.
«نبضم مربع می‌شود با گام‌هایت»، «موزه‌ها جای نسخه اصل است» و «بیشتر از این بدانی برگ‌ریزان می‌ش0000وی» عنوان 3مجموعه شعر، سروده لیلا شادمان مینا است که به‌تازگی از سوی نشر شانی منتشر شده.
طرح روز
پکن:‌ پزشکی در چین با این هدف که به سرعت نزد بیماران و مبتلایان به کروناویروس در بیمارستان محل کارش باز گردد، فقط 10دقیقه در مراسم عروسی خود حضور داشت.
توکیو: هنرمند ژاپنی با هدف گسترش فرهنگ استفاده دوباره از وسایل غیرقابل بازیافت reuse با بافتن کش‌های لاستیکی، لباس می‌بافد.

عکس روز

مهمان ناخوانده چوپانی در حومه شهر وان- ترکیه عکس:‌‌ گاردین
بازگشت هواپیما پس از شوخی کرونایی

بازگشت هواپیما پس از شوخی کرونایی

تورنتو: یکی از هواپیما‌های خطوط هوایی وست‌جت کانادا که از تورنتو به جامائیکا در حال پرواز بود پس از اینکه یکی از مسافر‌ها به شوخی گفت مبتلا به کروناویروس است به فرودگاه مبدا در کانادا بازگشت.
احتمال ممنوعیت گوشت حیوانات وحشی
احتمال ممنوعیت گوشت حیوانات وحشی
پکن: فعالان اجتماعی چین خواهان ممنوعیت همیشگی فروش حیوانات‌وحشی در این کشور شدند.

کوچک‌ترین و دور‌ترین موزه جهان

روی سطح‌ ماه و در جایی که ماژول فرودگر «اینترپید» Intrepid در مأموریت «آپولو۱۲» فرود آمده است، یک کاشی سرامیکی کوچک حاوی 6 اثر هنری از هنرمندان مشهور جهان قرار دارد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
مقامات بهداشتی تایلند از تأثیر داروی جدید کرونا در درمان زن ۷۱ساله چینی مبتلا به این ویروس خبر دادند.
روزها که به‌نام درد می‌گذرند، هفته‌ها سرانجام فراموشی می‌یابند و گذر زمان رویه‌ای می‌سازد در ساخت زندگی و ساختار عمر که درهم‌تنیدگی آن با صبر، آن هم از نوع جبری آن، نظم نوین فراموشی را بنا می‌کند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، کمیسیون نظارت و بررسی مجمع تشخیص مصلحت نظام را موظف به بررسی و پیگیری اجرای کامل قانون« لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده» مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام کرد.