24
چهار شنبه 16 بهمن 1398
شماره 7874
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زوایای پنهان و پیدای کرونا

یادداشت
ویروس کرونا هنوز اسم خاصی ندارد، بلکه به اسم خانواده‌اش که از کروناویروس‌هاست شناخته می‌شود.
ویژه
​​​​​​​گپ‌و‌گفت درباره کتاب نام‌ها فرهنگ اعلام برای بچه‌های امروز چهارشنبه ۱۶بهمن ساعت ۱۶ تا ۱۸ در شهر کتاب ونک برگزار می‌شود.
​​​​​​​محمدنبی، قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس اعلام کرد، تیم پرسپولیس بامداد امروز تهران را به مقصد ریاض ترک کرد تا از طریق منامه، مرکز بحرین وارد عربستان شود.
​​​​​​​کتاب «فیلسوف و گرگ» نوشته مارک ‌رولندز با ترجمه شهاب‌الدین عباسی منتشر شد.
طرح روز
​​​​​​​ووهان: مردی در چین که با هماهنگی پرستار‌ان بیمارستان‌های شهر ووهان چین آمار دقیقی از شمار قربانیان ویروس کرونا را افشا می‌کرد دستگیر شد.
​​​​​​​پاریس:‌ مسئولان یک کتابخانه بزرگ در شهر روبیکس فرانسه که برای مجموعه خود پنل‌های خورشیدی خریده بودند به جای کاهش هزینه‌های مصرف برق با افزایش آن روبه‌رو شدند.

عکس روز

عکس روز
چمن مصنوعی با بطری پلاستیکی

چمن مصنوعی با بطری پلاستیکی

​​​​​​​میامی: شرکت آدیداس با استفاده از یک میلیون و 800هزار بطری پلاستیک برای یک زمین فوتبال، چمن‌مصنوعی تولید کرد.
برآورده شدن 14هزار آرزو
برآورده شدن 14هزار آرزو
​​​​​​​زوریخ:‌ پزشکی 60ساله پس از خرید یک آمبولانس بیمار‌هایی را که پزشکان رو به مرگ می‌دانند به سفری برای برآورده شدن آخرین آرزو‌های آنها می‌برد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
طی 25سال گذشته، جذابیت رسانه‌ها و کامپیوتر در میان مردم رشد چشمگیری داشته و در مواردی باعث کمرنگ‌شدن نقش ادبیات و کنار گذاشته‌شدن گنجینه‌های پر ارزشی چون کتاب‌ها شده‌اند، تا جایی که کم‌کم کتابخانه‌ها کنار گذاشته شده و جای خود را به سی‌دی، دی‌وی‌دی و کتابخوان‌های الکترونیکی داده‌اند.
اختلال تبدیلی در میان پزشکان به‌عنوان هیستری شناخته می‌شود و شامل یکسری علائم یا نقص‌هایی در کارکردهای حسی - حرکتی است که در ابتدا وجود یک اختلال جسمی را تداعی می‌کند اما عمدتاً به‌دنبال تعارضات یا عوامل استرس‌زای زندگی و به‌صورت غیر‌عمد ایجاد می‌شود.