24
یکشنبه 29 دی 1398
شماره 7861
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

به داد جنگل‌های شمال برسید

یادداشت
وقتی از جاده فیروزکوه به سمت شمال در حرکت هستید، بعد از پل ورسک و ورود به منطقه سوادکوه، با نگاهی گذرا به اطراف، درخواهید یافت که نفس‌های جنگل‌های این منطقه، به شماره افتاده است.
ویژه
دولت ترکیه برای سریال‌هایی که زیبایی‌های توریستی این کشور را انعکاس می‌دهند امکاناتی درنظر می‌گیرد؛ ازجمله پذیرفتن 30درصد هزینه ساخت پروژه که از سوی دولت بازگردانده می‌شود.
«مغازه خودکشی» یک فانتزی سیاه تکان‌دهنده است. این رمان اثری از ژان تولی، نویسنده، طراح و کارگردان فرانسوی است که در سال۱۹۵۳ به دنیا آمد. کتاب یاد‌شده معروف‌ترین اثر ژان تولی است که در سال۲۰۰۷ منتشر شد و تاکنون به بیش از 20زبان ترجمه شده است.
بیماران مبتلا به بیماری فیبرومیالژیا از درده0ای مزمن و منتشرشونده بدنی همراه با احساس خس00تگی، س00ردرد، خشکی مفاصل و احساس فراموشی رنج می‌برند.
طرح روز
پیاچنزا:‌ کارشناسان هنری تأیید کردند که نقاشی‌ای که ‌ماه گذشته در یک مکان مخفی در یک گالری هنری ایتالیایی کشف شده بود، اثر گوستاو کلیمت، نقاش اتریشی است.
برلین:‌ هاکان شوکور یا خاقان شوکور اسطوره فوتبال ترکیه و باشگاه گالاتاسرای این کشور که سریع‌ترین گلزن تاریخ فوتبال است، به‌دلیل مخالفت‌هایش با اردوغان اموالش مصادره شده و اکنون با رانندگی یک تاکسی زندگی می‌گذراند.

طرح روز

طرح روز
پاسخ نژاد‌پرستانه شرکت آلمانی

پاسخ نژاد‌پرستانه شرکت آلمانی

دوسلدورف: رد‌شدن تقاضای کار یک مرد مصری از سوی شرکتی در آلمان با این پاسخ که «عرب نه لطفا!» جنجالی در رسانه‌های اجتماعی این کشور به راه انداخت.
نقاشی با ماشین‌تحریر قدیمی
نقاشی با ماشین‌تحریر قدیمی
لندن:‌ دانشجوی 23ساله‌ای با استفاده از یک ماشین‌تحریر قدیمی نقاشی‌هایی کشیده که فقط به وسیله حروفچینی تایپ‌ انجام شده‌اند.

ناداستان

دریچه
پنجمین شماره ناداستان به مدیرمسئولی آرش‌صادق‌بیگی و سردبیری محمد طلوعی منتشر شد.

چاقی با وعده‌های آخر هفته

سلامت
نتایج تازه‌ترین بررسی پژوهش‌ها در دانشگاه بارسلونا حاکی از آن است که خوردن وعده‌های غذایی آخر هفته به‌ویژه در ساعت‌های پایانی روز افراد را چاق می‌کند.

کشف راز طول عمر درخت‌ گینکو

دانستنی‌ها
گروهی از پژوهشگر‌های چینی به راز طول عمر درخت کهن‌دار یا گینکو که به فسیل زنده مشهور است و تا ۳هزار سال عمر می‌کند، پی برده‌اند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
یک روزنامه آمریکایی نوشت که سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا سیا به مقامات ارشد دولت واشنگتن هشدار داده است که اکنون ایران توانایی ساخت سلاح هسته‌ای را داراست.
درنظر گرفتن وقت استراحت برای کودکانی که رفتارهای ناهنجار دارند، یکی از استراتژی‌های رایج و مورد استفاده والدین است.
زبان می‌تواند حقیقت را پنهان کند. اما چشم‌ها هرگز‌!