24
شنبه 28 دی 1398
شماره 7860
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

علم رسمی و اطفال نوتعلیم

یادداشت
از زمانی که تغییرات عمده‌ای در کتاب‌های علوم انسانی مقاطع مختلف درسی صورت گرفت و نام‌ها و مطالب مرتبط با ذوق و روحیه فرهنگ ملی حذف شد که استمرار حیات فرهنگی هر جامعه‌ای نیاز به ترویج و تقویت آنها دارد، این پرسش برای خبرگان آموزش و پرورش و جامعه‌شناسان پیش ‌آمده که آیا می‌توان نوباوگان و جوانان این ملک را به‌تدریج از هویت‌ها و ارزش‌های اصیل ملی دور ساخت و باز هم امید به پرورش فردیتی اصیل داشت که همسو و همسنگ با فرهنگ، تاریخ، آداب و رسوم و سنت‌های دیرپای آنان کارساز باشد و درصورت نیاز به‌کار آید؟
ویژه
پکن:‌ جمعیت چین به استثنای مناطق ویژه اداری هنگ‌کنگ، ماکائو و تایوان، تا پایان سال 2019میلادی با افزایش 4.67
خواندن هر روزه کتاب برای کودکان، باعث رشد و تعالی آنها می‌شود و به کودک اعتماد به‌نفس می‌دهد.
طرح روز
لندن: روزنامه انگلیسی «سن» در گزارشی نوشت: درحالی‌که به‌طور معمول حداکثر سلفی‌گرفتن برای مردم بریتانیا ۴۵۰ عکس در سال است،
آمستردام: قدیمی‌ترین نسخه از دیوان حافظ که متعلق به قرن 14 یا 15میلادی است توسط یک کارآگاه آثار هنری اهل هلند پیدا شد.

عکس روز

عکس روز
من ماشه را نمی‌کشم

من ماشه را نمی‌کشم

- در فیلم سینمایی شوالیه تاریکی، ساخته بی‌بدیل کریستوفر نولان، جوکر به بتمن می‌گوید: «وقتی مردم متمدن در وضعیتی بحرانی قرار بگیرند، حاضر می‌شوند حتی همدیگر را بخورند.»
نگهداری از 60 بچه کانگورو با پیشبند
نگهداری از 60 بچه کانگورو با پیشبند
نیوساوت‌ولز: زوجی در استرالیا پس از نجات‌دادن و نگهداری‌کردن از 60کانگور و برای آنها با پیشبند کیسه‌هایی ساخته‌اند که بچه‌کانگورو‌ها را در آن نگهداری می‌کنند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
نشست هفتگی شهرکتاب، سه‌شنبه اول بهمن ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «یهودیت ازلابه‌لای متون» اختصاص دارد که با حضور آرش آباییمحقق و دین‌پژوه کلیمی، علی شهبازیاستاد ادیان و عبدالرحیم سلیمانی مترجم، محقق و استاد ادیان در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.
محققان با تأکید بر اینکه نوشیدن شیر کم‌چرب با کند شدن فرایند پیری و فرسودگی در بزرگسالان همراه است، اظهار داشتند: تفاوت تأثیر مصرف نوشیدن شیر کم‌چرب و پرچرب بسیار چشمگیر بوده است.
محققان دانشگاه بولدر ایالت کلرادو با کمک شن، ژل و نوعی باکتری سبز ماده‌ای ساخته‌اند که زنده است و می‌تواند در درز‌ها و شکاف‌های ساختمان رشد کند.