24
یکشنبه 15 دی 1398
شماره 7849
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

عقل و عشق را به هم پیوند زده بود

یادداشت
مردی با بال‌های شهادت به ملاء‌ اعلی عروج کرد که زمین، سنگینی قدم‌هایش را بر گرده خود می‌فهمید و آسمان به سایه‌اش بر سر او می‌بالید.
ویژه
​​​​​​​ بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب دهلی نو با حضور محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دردهلی نو رسما افتتاح شد.
​​​​​​​گروهی از محققان چینی دریافتند افرادی که در فعالیت‌های نوع‌دوستانه مشارکت می‌کنند در مقایسه با سایرین درد کمتری را احساس می‌کنند.
آرمان گفته بود: «هدفون را در گوش برادر کوچکم گذاشتم گیم بازی کند تا از حضور غزاله در خانه آگاه نشود.»
طرح روز
​​​​​​​لوزان: شرکت داروسازی نوارتیس سوئیس اعلام کرد ۱۰۰نوزاد بیمار جهان را با قرعه‌کشی انتخاب می‌کند تا به آنها داروی زولگنزما تزریق کند.
​​​​​​​نیویورک: شماری از کاربر‌های مسیحی آمریکا که از تسبیح دیجیتال کاتولیک در ماه‌های گذشته استفاده کرده‌اند، واکنش‌های مختلفی به آن دارند، درحالی‌که برخی آن را دور از سنت می‌دانند، برخی دیگر می‌گویند این تسبیح دیجیتال برای نسل امروز راه ارتباط با خدا را هموارتر کرده است.

عکس روز

عکس روز
آزادی برده داعش پس از 5سال

آزادی برده داعش پس از 5سال

​​​​​​​اربیل: رعنا عباس ۵سال پیش در حمله جنگجویان داعش به مناطق شمالی عراق در کنار بسیاری دیگر از مردم به اسارت گرفته شد.
شکست انحصار اقتصادی آمریکایی
شکست انحصار اقتصادی آمریکایی
​​​​​​​پکن: در فهرست پردرآمد‌ترین شرکت‌های جهان در سال۲۰۱۹ که توسط نشریه فورچون منتشر شده، شرکت نفت و پتروشیمی چین با ۴۱۴.۶میلیارد دلار در جایگاه دوم و شل، شرکت نفتی هلندی-بریتانیایی با ۳۹۶.۵میلیارد دلار در رتبه سوم قرار گرفت.
دانستنی‌ها
​​​​​​​بزرگ‌ترین گل جهان که ۱۱۷سانتی متر است در جنگل‌های بارانی اندونزی دیده شد.

کِلک

خاطرات مردم شاید مثل سوختی باشند که می‌سوزانند تا زنده باشند.

بهلول

قصه‌های کهن
روزی هارون‌الرشید از کنار گورستان می‌گذشت، بهلول و علیان نامور دیگری از عقلای مجانین مجنون را دید با هم نشسته‌اند و سخن می‌گویند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​تا پایان امسال 150هزار تن لاستیک خودرو تولید می‌شود که 15درصد نسبت به پارسال افزایش خواهد داشت.
دیابت یک بیماری جدی شایع و نیازمند توجه بالایی برای مراقبت بیمار از خود است.
​​​​​​​رمان «کودکی نیکیتا» نوشته آلکسی تالستوی با ترجمه مهدی غبرائی به چاپ رسید.