24
دو شنبه 2 دی 1398
شماره 7838
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آفتابی در میان سایه‌ای

دریچه
​​​​​​​سیزدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ شمس با عنوان «آفتابی در میان سایه‌ای» با سخنرانی میرجلال‌الدین کزازی چهارشنبه، چهارم دی ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر بخارست، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.
ویژه
واژه‌ها بنای هویتی دارند و هرکدام در ذهن مخاطب تاویلی متفاوت ایجاد می‌کنند.
​​​​​​​یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد قوه تفکر ممکن است سرانجام به یکی از قربانیان تغییرات اقلیمی تبدیل شود.
​​​​​​​رمان «شهری چون آلیس » نوشته نویل شوت را علی کهربایی به فارسی برگردانده است.
طرح روز
​​​​​​​تگوسیگالپا: مقامات هندوراس اعلام کردند که در جریان درگیری میان گروه‌های رقیب در یکی از زندان‌های هندوراس، دست‌کم ۱۸نفر کشته و ۱۶نفر دیگر نیز مجروح شدند.
​​​​​​​ماساچوست: مرد سوپی لقب یک آمریکایی است که برای افراد بی‌خانمان سوپ داغ و لباس فراهم می‌کند تا آنها را از مرگ نجات دهد.

عکس روز

عکس روز
توزیع روسری برای جراحان مسلمان

توزیع روسری برای جراحان مسلمان

​​​​​​​لندن: بیمارستان سلطنتی داربی در بریتانیا اعلام کرده است که برای نخستین‌بار روسری‌های ضدعفونی‌شده و یکبارمصرف را برای اتاق عمل معرفی کرده است.
ظرف‌های بازیافت‌شده در هواپیما
ظرف‌های بازیافت‌شده در هواپیما
​​​​​​​آمستردام: خطوط هواپیمایی کی‌ال‌ام متعلق به کشور هلند قصد دارد ظرف‌های پلاستیکی مصرف‌شده در هواپیماهایش را طی یک هفته بازیافت کرده و چند هفته بعد دوباره از این ظرف‌ها استفاده کند.
روزنه
ترویج عادت کتابخوانی میان کودکان و نوجوانان نه‌تنها به‌معنای تلاش برای ایجاد عادت به مطالعه در میان آنهاست، بلکه به آنها کمک خواهدکرد تا بسیاری از توانایی‌ها و ضعف‌های خود را بشناسند.

خورشیدگرفتگی 5دی ماه

دانستنی‌ها
​​​​​​​خورشیدگرفتگی‌ای جزئی، پنجشنبه ۵دی سال‌جاری رخ می‌دهد که در ایران هم مشاهده آن بدون استفاده از ابزار و صافی‌های مناسب به بینایی آسیب می‌رساند.

مقابله با خشم

مهارت
​​​​​​​ابراز خشم یکی از بد‌‌‌ترین راه‌های فروخواباند‌‌‌ن آن است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​620 میلیارد ریال سهام شرکت‌های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در سال جاری به مردم واگذار شده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان امسال به 1000 میلیارد ریال برسد.
بعضی آدم‌ها آنقدر «انسانند» که برای توصیف‌شان، کلمات را گم می‌کنی.
​​​​​​​دوازدهمین شماره فصلنامه سیاست‌نامه به سردبیری محمد قوچانی منتشر شد.