24
دو شنبه 11 آذر 1398
شماره 7820
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دشواری‌های زروئی بودن!

برای رِند عُزلت‌گزین احمدآباد مستوفی
نگاه
اگر می‌خواست و تن درمی‌داد می‌توانست همانند بسیاری از کسانی که سال‌هاست بدون آنکه حرفی برای گفتن و هنری برای ارائه کردن داشته باشند، به اسم ادیب فرهیخته، شاعر شهیر یا استاد فرزانه، در خوشی و تنعم و عیش روزگار بگذراند اما او نمی‌خواست و این نخواستن، این بی‌نیازی، مرام درویشی او بود.
ویژه
​​​​​​​دهمین نشست از مجموعه ‌درس‌گفتارهایی درباره شمس تبریزی، چهارشنبه سیزدهم آذر ساعت۱۶:۳۰ به تبیین «آیینه‌‌گردانی در مقالات شمس» اختصاص دارد که با سخنرانی مریم عاملی‌رضایی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی، در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.
​​​​​​​مجری اصلی «مطالعه کوهورت گلستان» در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از مطالعه‌ای خبر داد که سرطان‌زا بودن ماده مخدر تریاک را ثابت می‌کند.
«داد بی داد» نخستین مجموعه‌ای است که سرگذشت شکل‌گیری زندان زنان سیاسی را در دهه پیش از انقلاب، از زبان بخشی از زندانیان آن دوره روایت می‌کند.
طرح روز
​​​​​​​پکن: یک قانون جدید در چین مردم این کشور را موظف می‌کند هنگام عقد قرارداد جدید برای تلفن‌های موبایل چهره خود را اسکن کنند.
​​​​​​​نیویورک: یک روبات پستچی که مسئول حمل‌ونقل بسته‌های پستی در آمریکا بود به دستور شهردار نیویورک از کار برکنار شد.

عکس روز

عکس روز
عنکبوتی که خفاش گرفت

عنکبوتی که خفاش گرفت

​​​​​​​تگزاس: یک عنکبوت از گونه عنکبوت‌های زرد درست زیر شیروانی خانه‌ای در آمریکا یک خفاش بالغ را به دام انداخت.
نخستین دوربین تشخیص گوشی
نخستین دوربین تشخیص گوشی
​​​​​​​ساوت‌ولز:‌ نخستین دوربین ثبت تخلف راننده‌هایی که با گوشی تلفن‌همراه حین رانندگی صحبت می‌کنند در استرالیا نصب و راه‌اندازی شد.
دانستنی‌ها
​​​​​​​دانشمندان برای الهام گرفتن از اسکلت حشره‌ها و استفاده از آن برای ساخت روبات‌های پیشرفته، با پرینتر سه‌بعدی، اسکلت این جانورها را چاپ یا تولید کردند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
دو سه ماهی می‌شد که زمین را می‌کند و هر گیاهی دم دستش بود می‌کاشت.
اساس رقابت در جوامع توسعه‌یافته بر پایه مزیت و امتیازهاست.
​​​​​​​طی 5 سال گذشته با کاهش نسل پلنگ در جنگل‌های رامسر، جمعیت خوک‌های وحشی گراز در این منطقه از 750 به حدود 1500 رأس افزایش یافته است.