24
یکشنبه 19 آبان 1398
شماره 7801
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آیین چراغ را به یاد آریم

نگاه
دکتر سیدحسین فاطمی هم در زمان حیات و هم پس از اعدام و شهادتش مظلوم بوده است.
ویژه
شماره هفتم دوماهنامه شناخت و مهار سرطان با عنوان سروش شمس منتشر شد.
تهران رودخانه ندارد.
سقط جنین یکی از شایع‌ترین عوارض بارداری است.
طرح روز
فلوریدا: پلیس آمریکا مردی جوان را به جرم سرقت آلات موسیقی ارکستر جوانان دستگیر و زندانی کرد.
هنان: مردی جوان در چین پس از خواندن یک رمان رزمی که ریشه در آیین‌های کهن کونگ‌فوی چینی دارد به کوهستان رفته و درست مانند یکی از شخصیت‌های این رمان رزمی زندگی و تمرین می‌کند.

عکس روز

عکس روز
کلاه‌کاسکت کارمندان اداره پست

کلاه‌کاسکت کارمندان اداره پست

اتارپرادش: کارمندان اداره پستی در هند که هر روز نگران ریختن سقف ساختمان قدیمی محل کارشان هستند با کلاه‌کاسکت پشت میز کارشان حاضر می‌شوند.
آلرژی به حل مسئله ریاضی فرزند
آلرژی به حل مسئله ریاضی فرزند
پکن: زن 36‌ساله‌ای در چین هربار که با ناتوانی فرزند 10ساله‌اش برای فهم مسائل ریاضی مواجه می‌شود قلب درد گرفته و راهی بیمارستان می‌شود.
سلامت
براساس مطالعه‌ای که توسط دانشگاه نیو‌ساوت‌ولز UNSW منتشر شد، بیشتر والدین استرالیا بر این باورند که رسانه‌ها و تلفن‌های هوشمند تأثیر منفی بر رشد فرزندانشان دارد.

الگوی آینده فرزندان

مهارت
والدینی که حاضر باشند ناراحتی، خشم و قهر فرزند خود را تحمل کنند، ولی همچنان محکم او را در مسیر مسئولیت‌پذیری نگه‌دارند، در حقیقت درسی به او می‌دهند که در تمام زندگی کمکش خواهد کرد اما والدینی که چنین کاری نمی‌کنند، در حقیقت سرمشقی برای مسئولیت‌گریزی آینده او در اختیارش می‌گذارند؛ الگویی که کودک را از ارضای نیازهایش و به تبع آن، از احساس ارزشمندی بازمی‌دارد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
«گیوم موسو» نویسنده این رمان 300صفحه‌ای یکی از پرخواننده‌ترین پلیسی‌نویسان معاصر فرانسوی است، ولی شهرت او به خوانندگان فرانسوی‌زبان محدود نمی‌شود، زیرا آثارش تا امروز به 40 زبان زنده دیگر ترجمه شده و سینما هم چندین اثر او را روی پرده آورده است.
روز گذشته به مناسبت سالگرد درگذشت مهدی سحابی، مترجم و مجسمه‌ساز، یادداشتی کوتاه درباره او منتشر شد که به جای عکس ایشان، تصویری از هوشنگ گلمکانی، روزنامه‌نگار و منتقد سینما انتشار یافت؛ از این‌رو از آقای گلمکانی و خوانندگان محترم پوزش می‌خواهیم.
قیمت انواع خودروی ساخت ایران مدل 1378 در مراکز خرید و فروش شهرداری تهران به این شرح اعلام شد: پیکان دولوکس دنده پیکانی 53 میلیون ریال