24
یکشنبه 28 مهر 1398
شماره 7788
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

موضوعی بااهمیت بیشتر از جاذبه‌خبری

یادداشت
عرصه دیپلماسی، عرصه‌ای بسیار پیچیده است.
ویژه
نشست هفتگی شهر کتاب، سه‌شنبه سی‌ام مهر، ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «گفت‌وگویی درباره‌ متافیزیک زمان» اختصاص دارد که با حضور حامد بیکران‌بهشت، ابوتراب یغمایی و حسن امیری‌آرا در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.
محققان، شیوه تازه و کم‌هزینه‌ای برای تشخیص غده‌های سرطانی کشف کردند که می‌تواند تومورهای ناهمگون حاد را شناسایی کند و احتیاج به درمان‌های تهاجمی را هم از میان ببرد.
عده‌ای به غلط تصور می‌کنند، فقط خواندن کتاب‌هایی مفید است که درباره موضوعات مختلف به کودکان آموزش مستقیم بدهد.
طرح روز
کنیون: سگی در آمریکا با پوستی سبز به دنیا آمد و دانشمندان را شگفت‌زده کرد.
مسکو: پس از آتش گرفتن یک هواپیما در روسیه یکی از خدمه‌های پرواز، به‌جای گریختن از مهلکه در هواپیما ماند و مسافر‌ها را نجات داد.

عکس روز

عکس روز
مرغ و خروس‌ها را نبوسید

مرغ و خروس‌ها را نبوسید

یوتا: مقامات بهداشتی ایالت یوتای آمریکا از مردم سالت‌لیک این کشور خواستند به‌دلیل مشاهده برخی بیماری‌های مرتبط با پرنده‌ها از بوسیدن و بغل‌کردن مرغ و خروس‌های محلی خودداری کنند.
ممنوعیت چهل و پنجمین زایمان
ممنوعیت چهل و پنجمین زایمان
کامپالا: پزشکان کشور اوگاندا به زنی که صاحب 44فرزند است، برای پیشگیری از چهل‌وپنجمین بارداری‌اش هشدار جدی دادند.
دانستنی‌ها
گروهی از دانشمندان دانشگاه واخنینگن WUR هلند در بررسی جدیدی نشان داده‌اند که می‌توان ۹ گونه از سبزی‌هایی مانند کینوآ، تربچه و گوجه‌فرنگی را در خاک مریخ و ‌ماه پرورش داد.

لازم نیست همیشه عالی باشید

مهارت
گاهی فرصتی بسیار مناسب برای یاد دادن درس به کودکان همراه با یک مثال پیش می‌آید؛ زمانی که اشتباه می‌کنید، به آنها نشان دهید اگر از درس‌های آن عبرت بگیرند، اشتباهات می‌توانند به‌عنوان گامی مهم برای دستیابی به هدفی بزرگ‌تر باشند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
مدت‌هاست درباره تأثیر رنگ‌ها بر روحیه و خلق انسان‌ها صحبت می‌شود. تصاویر دیواری و نقاشی‌هایی که در معرض دید شهروندان است نیز از این منظر ارزیابی می‌شود؛ اینکه کاربرد رنگ‌ها، ترکیب آنها و طیف‌شان چگونه باشد و توصیه به استفاده از رنگ‌های گرم و شاد که در اکثر اظهارنظرها خوانده و شنیده می‌شود.
«دوبراوکا اوگرشیچ» نویسنده رمان وزارت درد متولد ۲۷ مارس ۱۹۴۹ در شهر کوتینای ایالت سیساک-مسلاوینای یوگسلاوی سابق است؛ کشوری متشکل از 6 جمهوری، 3مذهب رسمی، 2 الفبا و چندین و چند زبان.
براساس اعلام اداره کل محیط‌زیست تهران، هفته گذشته قلهک در شمال تهران آلوده‌‌ترین هوا را داشت.