24
سه شنبه 16 مهر 1398
شماره 7779
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

عاشق شب بیدار میهن

یادداشت
شانزدهمین روز از ماهی که در آنیممهر زادروز مردی است که وجودش از عشق به ایران، مردمان آن و دانش و آگاهی آکنده بود.
ویژه
هرقدر می‌گردید، پیراهن مشکی‌تان را پیدا نمی‌کنید.
در دوره‌هایی از تاریخ، اشعار شفاهی و ترانه‌ها توانسته‌اند بخشی از نشانه‌های طبیعی و آثار ناشی از تحولات سیاسی و اجتماعی را بازتاب و به ادوار بعد انتقال دهند.
شهرت جلال آل‌احمد به‌ع0نوان قص0ه‌نویس و مقاله‌نویسی که به حوزه‌های نقد ادبی، اجتماعی و سیاسی هم پرداخته در دهه1330 آغاز شده و در دهه پس از آن گسترش پیدا کرده است؛ ازاین‌رو ناصر وثوقی، سردبیر مجله اندیشه و هنر سال1343 تصمیم گرفت ویژه‌نامه‌ای را در مجله‌اش به دوستش جلال اختصاص دهد.
طرح روز
کانبرا: زنی در استرالیا در یک‌سالی که از شب عروسی‌اش می‌گذرد هنوز فقط لباس عروسی‌اش را می‌پوشد.
فلوریدا: خواب‌‌آلودگی و چرت زدن یکی از اعضای هیأت‌منصفه دادگاهی در «وست پالم بیچ» فلوریدا هنگام دادرسی، وی را راهی زندان کرد.

عکس روز

عکس روز
قدردانی از پلیس بی‌کفایت

قدردانی از پلیس بی‌کفایت

فلوریدا: مقامات شهرداری ایالت فلوریدای آمریکا در مراسمی که برای قدردانی از پلیس نمونه شهر برگزار کرده بودند ناگهان او را متهم به بی‌کفایتی کردند.
نمایشگاه زباله‌های هواپیمایی
نمایشگاه زباله‌های هواپیمایی
لندن: نمایشگاهی در لندن با به نمایش گذاشتن انبوه زباله‌هایی که در هواپیما‌ها تولید می‌شود، توجه مردم را به این مقوله جلب کرده است.
مهارت
خانواده‌هایی که مجبور هستند صبح زود از خانه بیرون بروند و وقت کافی برای صبحانه خوردن ندارند بهتر است برنامه‌هایشان را جوری تنظیم کنند که همه باهم در کنار کودک صبحانه بخورند و از این وعده غذایی مهم لذت ببرند.

ارتباط کم‌خوابی با مرگ زودرس

سلامت
یک مطالعه تازه نشان داده است که خوابیدن کمتر از 6ساعت در شب می‌تواند در مبتلایان به بیماری‌های مزمن، خطر مرگ زودرس را دوبرابر کند.

انتشار کتاب جدید استفن کینگ در می‌۲۰۲۰

دریچه
هنوز چند هفته از انتشار کتاب «مؤسسه» استفن کینگ که حسابی گُل کرده نگذشته که او خبر از انتشار کتاب جدید خود می‌دهد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
«یحیا» با برادری بر در دهی گذشت. برادرش گفت: «خوش‌ دهی‌ست.»
بعضی از مشایخ تصوف روشی در محاسبه نفس داشتند که هر کاری می‌کردند یا حرفی می‌زدند آن را در دفتری یادداشت می‌کردند و آخر شب مانند کاسبی که حساب بده و بستان خود را مرور می‌کند، آن دفتر را پیش روی خود می‌گشودند و به حساب اعمال خود می‌رسیدند.
تحقیقی جدید نشان می‌دهد ۳.۵میلیون سال پیش فعالیت‌های سیاهچاله‌ای در مرکز کهکشان راه شیری به انفجاری بزرگ منجر شده که تأثیرات آن تا ۲۰۰هزار سال نوری بعد قابل بررسی بوده است.