24
دو شنبه 15 مهر 1398
شماره 7778
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سپهری شاعر سطرها و رنگ‌ها

یادداشت
سهراب سپهری در چشم‌انداز شعر امروز شاعری انسان‌محور و طبیعت‌گراست.
ویژه
شهروندان ایرانی به داشتن پیشینه تاریخی خود می‌بالند.
افزایش امید به زندگی، میل انسان‌ها به سالم زیستن و رویکرد دولت‌ها به پیشگیری از بیماری‌ها و کاستن از هزینه درمان بیماران موجب شده است تا علوم مختلف به کمک پزشکی بیایند.
«گر گوار دولاکور»، نویسنده «عشق در چهار تابستان» سال 1960 در والنسین فرانسه متولد شد.
طرح روز
ریودوژانیرو: برونو فرناندز، دروازه‌بان فوتبال در برزیل که سال‌۲۰۱۳ میلادی به اتهام مشارکت در قتل «الیزا سامودیو» نامزد سابق خود مجرم شناخته شده بود، به زمین‌ بازی بازگشت.
کالیفرنیا: 124نفر بر اثر آلودگی آب آشامیدنی و حوضچه‌های آبگرم یک فستیوال در منطقه اشویل واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا راهی بیمارستان شدند و یک نفر نیز جان باخت.

عکس روز

عکس روز
تلف‌شدن فیل‌ها برای نجات دیگری

تلف‌شدن فیل‌ها برای نجات دیگری

بانکوک: 6فیل که تلاش ‌می‌کردند همدیگر را نجات دهند، بر اثر سقوط از یک آبشار خطرناک در تایلند کشته شدند.
مسلمان‌شدن طرفدار محمد‌صلاح
مسلمان‌شدن طرفدار محمد‌صلاح
لندن: یکی از هوادار‌های تیم فوتبال ناتینگهام‌فارست انگلستان بنا بر نوشته نشریه گاردین، به‌خاطر محمد صلاح، مسلمان شده ‌و داستان مسلمان‌شدنش را برای این روزنامه انگلستانی شرح داده است.
دانستنی‌ها
محققان استرالیایی موفق به کشف فسیل تازه‌ای از یک خزنده پرنده ماقبل تاریخ به نام پتروسور شده‌اند که به بال‌انگشتی یا سوسمار بالدار مشهور است، این خزنده پرنده بین ۲۲۰ تا ۶۵.۵ میلیون سال قبل روی کره زمین زندگی می‌کرده و دارای ۲بال با استخوان‌های سبک و ماهیچه‌هایی قوی بوده.

ادب کردن با بی‌ادبی ممنوع

مهارت
والدین بارها و بارها ادب را با بی‌ادبی و بی‌احترامی به کودک یاد می‌دهند.

کِلک

داره تموم می‌کنه، جِد کرده تموم کنه.

2 روایت از یحیا معاذ رازی

قصه‌های کهن
از یحیا پرسیدند که: «به چه توان شناخت که خدای از ما راضی است، یا نه؟» گفت: «اگر تو ازو راضی باشی، نشانست که او نیز از تو راضی‌ست.»
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
سومین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ شمس تبریزی، چهارشنبه هفدهم مهر ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی «چهره‌ متناقض‌نمای شمس در مقالات» اختصاص دارد که با سخنرانی قدرت‌الله طاهری، عضو هیأت علمی دانشگاه شهیدبهشتی، در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.
پژوهشگران تخمین می‌زنند چنانچه از برنج به‌عنوان جایگزین غذا‌های چرب استفاده شود این ماده غذایی در کاهش چاقی نقش خواهد داشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات بی‌اساس و کذب برخی از مسئولان آمریکایی درباره انفجار سال 1996 در ظهران را قویا رد کرد.