24
یکشنبه 7 مهر 1398
شماره 7771
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سرکشیدن مفاهیم در سرحدات‌ترجمه

نقد و نظر
برگرداندن متن از زبانی به زبان دیگر را ترجمه می‌گوییم.
ویژه
یکی از موضوعات مهمی که هر از چند گاه درباره آن بحث و گفت‌‌و‌گو و حتی در مواردی همایش و سمینار برگزار می‌شود به مرحله عمل رساندن آموزش‌های آکادمیک و یا به تعبیر بهتر و کامل‌تر تبدیل علم به ثروت است.
خوشبختانه در دهه‌ها و سال‌های اخیر، جامعه نسبت به رنگ و فضاهای رنگی بی‌تفاوت نیست.
«مطالعات بازی» با زیرعنوان فرهنگ و بازی از آغاز تا امروز نوشته فرانس مائور است که حمیدرضا سعیدی این کتاب را به فارسی برگرداند.
طرح روز
مکزیکوسیتی:‌ دولت مکزیک در چارچوب معذرت‌خواهی از قربانیان زنده و درگذشته سیاست‌های سرکوبگرانه ارتش در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، در اقدامی نمادین یکی از اعضای گروهی قدیمی و چپگرا را به دانشگاهی در مکزیکوسیتی دعوت کرد تا معذرت‌خواهی حکومت مکزیک از او را علنی اعلام کند.
پاریس: مقامات امنیتی در فرانسه اعلام کرده‌اند که شرکت هواپیمایی ایرباس در ماه‌های اخیر هدف چندین حمله سایبری قرار گرفته است.

عکس روز

عکس روز
افتتاح بزرگ‌ترین مسجد غرب آفریقا

افتتاح بزرگ‌ترین مسجد غرب آفریقا

داکار:‌ بزرگ‌ترین مسجد غرب آفریقا که ساخت آن یک‌دهه طول کشید، در پایتخت سنگال افتتاح و نخستین مراسم نمازجمعه در آن برگزار شد.
ممنوعیت سیگار کشیدن در بالکن
ممنوعیت سیگار کشیدن در بالکن
مسکو: اعلام ممنوعیت کشیدن سیگار در بالکن‌های آپارتمان‌ها از سوی وزارت امور فوق‌العاده روسیه موجب ناخشنودی سیگاری‌ها در این کشور شد.
دانستنی‌ها
پژوهشگران در پروژه‌ای جذاب تصمیم دارند با آموزش زنبور‌ها، این حشره را جانشین سگ‌های پلیسی کنند که در دستور مبارزه با جنایات مختلف مثل مواد‌مخدر و بمب‌گذاری فعالیت دارند.

کشف درمان احتمالی ایدز

سلامت
گروهی از پژوهشگران آمریکایی با استفاده از روش ویرایش ژن کریسپر به درمانی احتمالی برای ریشه‌کنی HIV و ایدز دست پیدا کرده‌اند.

آیینه‌های روبه‌رو؛ حدیث برهان‌الدین و شمس

دریچه
دومین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ شمس تبریزی، چهارشنبه دهم مهر ساعت۱۶:۳۰ به «آیینه‌های روبه‌رو، حدیث برهان‌الدین و شمس» اختصاص دارد که با سخنرانی مریم مشرف، عضو هیأت علمی دانشگاه شهیدبهشتی و عرفان‌پژوه، در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
زندگی‌اش یکپارچه پیرو فکرها و برداشت‌های کهنه و متروک بود و این همان چیزی است که اغلب در دوران‌ انتقالی دیده می‌شود.
والدین هلی‌کوپتری به آنهایی می‌گویند که فرزندشان را به مهد نمی‌فرستند از ترس مریض شدن کودک.
یک میدان نفتی بزرگ با ذخیره حدود 100 میلیارد دلار نفت در اهواز کشف شد.