24
دو شنبه 25 شهریور 1398
شماره 7760
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تعمیر قلب و چشم و عقل

رفتم پیش یکی از دوستان که مکانیک بود و بعد از سلام و احوالپرسی،خ از خودم گفتم: «به‌نظرم لازمه طور دیگه‌ای به دنیا نگاه کنم، طور دیگه‌ای احساس کنم، طور دیگه‌ای فکر کنم.»
ویژه
حکیمی پسران را پند همی‌داد که جانان پدر، هنر آموزید که ملک و دولت دنیا اعتماد را نشاید و سیم و زر در سفر بر محلِ خطر است یا دزد به یک‌بار ببرد یا خواجه به تفاریق بخورد اما هنر چشمه زاینده است و دولت پاینده و گر هنرمند از دولت بیفتد غم نباشد که هنر در نفس خود دولت است هر کجا که رود قدر بیند و در صدر نشیند و بی‌هنر لقمه چیند و سختی بیند.
براساس تعاریف موجود، امنیت غذایی انسان‌ها به مفهوم آن است که آنها در همه وقت و همه‌جا به مواد غذایی مورد نیاز خود براساس هرم ارزش مواد غذایی دسترسی داشته باشند.
فصل تابستان که بیشترین سفرها انجام می‌شود اقتصاد سفر از پمپ بنزین‌های بین‌راهی تا مردم محلی شهرها و روستاها را منتفع می‌کند اما این صرفا ظاهر ماجراست و در‌لایه زیرین آن فریادی از فاجعه نهفته است.
طرح روز
گوآدیلی‌حارا: مأموران پزشکی جنایی مکزیک برای شناسایی دست‌کم ۴۴ جسد مثله شده که در دل چاهی در نزدیکی گوآدیلی‌حارا کشف شده با مشکل روبه‌رو شده‌اند.
آکسفوردشایر: توالت فرنگی طلایی «آمریکا» که در کاخ بلنهایم، زادگاه وینستون چرچیل، به نمایش گذاشته شده بود، به سرقت رفت.

عکس روز

عکس روز
گران‌ترین تمبر نا‌سالم

گران‌ترین تمبر نا‌سالم

کانبرا: قیمت گران‌ترین تمبر‌های دنیا تا 50هزار دلار نیز می‌رسد اما تمبری که سال‌۱۸۵۵ در غرب استرالیا چاپ سنگی‌اش به مشکل بر‌خورد، اکنون قیمتش به 39هزار دلار رسیده است.
تأثیر سبک موسیقی بر شیوه رانندگی
تأثیر سبک موسیقی بر شیوه رانندگی
پکن: تحقیقی که در چین انجام شده، نشان می‌دهد سبک موسیقی‌ای که راننده‌ها در خودرو گوش می‌کنند، به شیوه رانندگی و سرعت آنها ارتباط دارد.
دانستنی‌ها
«رصدخانه سلطنتی گرینویچ» Royal Observatory Greenwich برندگان امسال مسابقه عکاسی نجومی «Insight Investment» را اعلام کرد.

نسل جدیدی از پاهای مصنوعی

سلامت
محققان مؤسسه فناوری فدرال زوریخ با همکاری یک استارتاپ سوئیسی موسوم به «SensArs» و دانشگاه فرایبورگ آلمان نسل جدیدی از پاهای مصنوعی ساخته‌اند که مجهز به حسگر نیز هست.

امکان طرح پرسش‌های نو از متن عاشورا

دریچه
باشگاه اندیشه بیش از 10سال است که سلسله‌نشست‌های گفت‌و‌گوی سوگواران را برگزار می‌کند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
عینک دور طلایی و 5داستان دیگر نوشته آرتور کانن دویل از سری داستان‌های شرلوک هولمز است که کریم امامی آنها را به فارسی برگردانده.
وقتی کودک در حال انجام کاری و لذت بردن از آن است، مثل پریدن روی مبل، اگر 20بار هم بگویید «نپر، نکن» فایده‌ای ندارد.
استاد، دکتر عبدالحسین زرین‌کوب، پژوهنده و دانشمند گرانقدر معاصر پس از یک دوره نسبتا طولانی بیماری درگذشت.