24
یکشنبه 24 شهریور 1398
شماره 7759
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شکاف طبقاتی و تاثیرات اجتماعی

نقد و نظر
تفاوت سطح زندگی در جامعه به‌ویژه هنگامی که زندگی اشرافی و تجمل‌گرایی نمود ظاهری بیشتری می‌یابد، تاثیرات نامطلوبی دارد.
ویژه
دکتر علی رؤوف کاتب، نویسنده، آموزگار و پژوهشگر، از انسان‌های ارزشمند جامعه ما بود که به‌تازگی بدرود حیات گفت.
پارسایی بر یکی از خداوندان نعمت گذر کرد که بنده‌ای را دست و پای استوار بسته عقوبت همی‌کرد.
کودکانی را می‌شناسم که وقتی از آنها می‌خواهم نقاشی گل یا درخت بکشند با تجسم فضایی در طبیعت یک گل یا درخت می‌کشند و اطراف آن را با مداد رنگی سبز هاشور می‌زنند.
طرح روز
ریاض: طبق آمار، دولت عربستان سعودی روند استخراج طلا را در سال‌های اخیر افزایش داده است و توانسته در سال2018، 12.91تن معادل یک کیلو و 470گرم در ساعت طلا استخراج کند.
کالیفرنیا: فلیسیتی هافمن، بازیگر شناخته شده آمریکایی در جریان رسیدگی به پرونده رسوایی در امتحانات ورودی دانشگاه به ۱۴روز زندان محکوم شد.

عکس روز

عکس روز
کشف جسد در گوگل‌‌مپ

کشف جسد در گوگل‌‌مپ

فلوریدا: یکی از کاربر‌های گوگل با زوم کردن روی نقشه گوگل در محل قدیمی زندگی خود، بقایای جسد مردی را که 22سال پیش گم شده بود پیدا کرد.
دختری که هر 2ساعت فراموش می‌کند
دختری که هر 2ساعت فراموش می‌کند
ایلنوی: دختر جوانی پس از لگد خوردن غیرعمدی از یکی از حاضران مراسمی در آمریکا، طی 3ماه گذشته هر 2 ساعت دوباره ذهنش به روز برخورد برمی‌گردد و خیال می‌کند در تاریخ 11ژوئن است.
مهارت
وقتی انجام کاری را به کودک پیشنهاد می‌دهید، بر انجام آن اصرار نورزید، چرا که اصرار زیاد، هم او را عصبانی خواهد کرد و هم شما را.

فواید چرت نیمروزی برای قلب

سلامت
محققان بیمارستان دانشگاه لوزان سوئیس ارتباط بین دفعات چرت زدن و مدت زمان و خطر عوارض کشنده و غیرکشنده بیماری قلبی- عروقی را بررسی کردند.

نقد و بررسی رمانتیسم آلمانی

دریچه
نشست هفتگی شهر کتاب، سه‌شنبه ۲۶ شهریور ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «رمانتیسم آلمانی» اختصاص دارد که با حضور میثم سفیدخوش، سیدمسعود حسینی و سیدمسعود آذرفام در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
در این کتاب داستان‌هایی از نویسندگان سرشناس معاصر عرب از مصر، سوریه، لبنان و امارات به فارسی برگردانده شده است.
«خروج پادگان‌های نظامی از داخل محدوده شهر تهران با هدف تبدیل زمین آنها به فضاهای سبز شهری از اهداف شهرداری تهران است که با جدیت دنبال می‌شود.»
دو اخترفیزیکدان از دانشگاه کمبریج و دانشگاه کلمبیا معتقدند که راه‌حل مشکل حمل‌ونقل وسایل و امکانات به ماه، ممکن است به جای سرمایه‌گذاری روی آسانسورهای فضایی، احداث یک خط فضایی از‌ماه به زمین باشد.