24
شنبه 16 شهریور 1398
شماره 7754
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بزغاله سوسول

روایت
تو هوای دم‌کرده و بی‌باد دم غروب، پشت چراغ قرمز چهارراه جمهوری ماشین‌ها کیپ تا کیپ به فاصله کم از هم نفس‌نفس می‌زنند.
ویژه
وقتی موضوع ارتباط مردم با شعر هر روزگار و کم و کیف آن مطرح می‌شود، تصور غالب این است که شعری بیشترین ارتباط را با جامعه برقرار می‌کند که ساده و زودفهم باشد.
اگر برداشت درست و صحیحی از قانون در جامعه حکمفرما باشد، حقوق افراد نه‌تنها تعارضی با حقوق و منافع جمعی ندارد، بلکه موید و متضمن آن است.
کتاب «رؤیاهای انقلابی» با زیرعنوان «رؤیاهای آرمانشهری و زندگی آزمایشی در انقلاب روسیه» نوشته ریچارد استاتیز است که افشین خاکباز آن‌را به فارسی برگردانده.
طرح روز
بیرمنگام: مرد ثروتمند هندی یک تانک نظامی از نوع «ابوت» را اجاره کرد و مسیر شهر بیرمنگام تا شهر بولتون را در انگلیس برای بردن عروس خود به خانه بخت پیمود.
بریستول: جوانی که سال‌ها رژیم غذایی‌اش فقط شامل چیپس و نان سفید می‌شد ناگهان نابینا شد.

عکس روز

عکس روز
زایمان زن 75ساله

زایمان زن 75ساله

آندراپرادش:‌ زنی که 57سال تلاش کرده بود بچه‌دار شود سرانجام توسط لقاح مصنوعی و سایر روش‌های نوین پزشکی صاحب 2 نوزاد دوقلو شد.
مجازات تظاهر به شلیک با انگشت‌ها
مجازات تظاهر به شلیک با انگشت‌ها
پنسیلوانیا:‌ مرد 64ساله‌ای که در آمریکا هنگام جر و بحث با همسایه‌اش انگشت‌های دستش را مانند هفت‌تیر به سمت همسایه گرفته بود، محکوم شد.
مهارت
همه انسان‌ها از بزرگ و کوچک گرفته تا پیر یا کودک از تحسین و مورد تشویق قرارگرفتن لذت می‌برند.

بالاخره این دختر چند سال دارد

نکته
چندی پیش در همشهری یادداشتی ارائه شد با عنوان «آمارها سخن نمی‌گویند»؛ در آن نوشته کوتاه آمده بود که افراد در جایگاه‌های حقوقی و حقیقی خود آمارهایی ارائه می‌کنند که شاخص و مرجعی برای آن ارائه نمی‌شود و یا تعریفی که از موضوع مورد بررسی ارائه می‌کنند احتمالا با تعریف عمومی تفاوت دارد.

جایزه فناک فرانسه به یک رمان زیست‌محیطی رسید

دریچه
هجدهمین دوره جایزه فرانسوی فناک 2019به برانژر کورو، نویسنده جوان فرانسوی برای رمان زیست محیطی «از سنگ و استخوان» که 29‌ماه اوت در انتشارات تریپود منتشر شده بود تعلق گرفت.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
جوانی خردمند از فنون فضایل، حظی وافر داشت و طبعی نافر.
حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری مصر دیروز در جریان دیدار از «پورت سعید» در کرانه کانال سوئز توسط یک فرد مسلح به چاقو و سود سوزآور مورد حمله قرار گرفت، اما آسیب چندانی ندید و فقط دستش زخم مختصری برداشت.
براساس آخرین مطالعات دانشمندان، خیره شدن به گوشی تلفن همراه برای مهره‌های گردن زنان مضرتر است.