16
سه شنبه 1 مرداد 1398
شماره 7717
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ماه بی‌مرگی و جاودانگی

یادداشت
امرداد یا درریخت کوتاه‌شده آن مرداد، نام دومین ماه از ماه‌های تابستان است.
ویژه
در کوچه ‌پس‌کوچه‌‌های ذهنم، دنبال خیابان فرهنگ می‌گردم.
با صدای زنگ در آپارتمان بیدار می‌شوید.
«فیزیک نوین و توانایی‌های ذهنی بشر» کتابی است که قصد دارد بین علوم محض، به‌ویژه فیزیک کوانتومی و نسبیت و حساب احتمالات و علوم ماورا‌ءالطبیعه یا متافیزیک و فراروا‌نشناسی و امثال آنها پلی ارتباطی ایجاد کند.
طرح روز
دِوون: یک مرغ‌دریایی در ساحل شهر پینتون انگلستان یک سگ کوچک را به چنگال گرفت و آن‌را با خود برد.
بارسلونا:‌ شرکتی که متعلق به بازیکن مشهور فوتبال، سرخیو‌ راموس است متهم شد که بیش از ۸۰ اصله درخت از انواع مختلف را قطع کرده است.

عکس روز

عکس روز
خودکشی پس از حسادت به فرزند

خودکشی پس از حسادت به فرزند

ژجیانگ: مردی در چین پس از اینکه به محبت همسرش نسبت به فرزندشان حسادت کرد خود را از طبقه پنجم ساختمان به پایین انداخت اما جان سالم به در برد.
مرگ کودک در کلاس کودک‌داری
مرگ کودک در کلاس کودک‌داری
ایندیانا: کودکی در گرمای هوای داخل خودرو زمانی جان باخت که مادرش او را رها کرده بود تا در کلاس شیوه‌های کودک‌داری شرکت کند.
دانستنی‌ها
محققان ژاپنی در سال ۲۰۱۶ گونه‌ای از باکتری‌ها را کشف کردند که اکنون مشخص شده می‌توانند کاربرد‌های جدیدی همچون پلاستیک‌خواری داشته باشند.

سندروم قلب شکسته و سرطان

سلامت
سندروم موسوم به تاکوتسوبو که به زبان عامیانه «سندروم قلب شکسته» هم نامیده می‌شود، زمانی ایجاد می‌شود که در کار پمپاژ خون در قلب اختلال به وجود بیاید.

دیدار با مرادی کرمانی در شهر کتاب

دریچه
هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده نام آشنا، چهارشنبه 2مرداد‌ماه در شهرکتاب مرکزی با مخاطبان کتاب‌هایش به گپ و گفت می‌نشینند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
هرگز از دور زمان ننالیده بودم و روی از گردشِ آسمان درهم نکشیده مگر وقتی که پایم برهنه مانده بود و استطاعتِ پای‌پوشی نداشتم.
وقتی کسی ضعیف‌تر می‌شود کمتر مستعد رنج کشیدن است.
بسیار پیش می‌آید که والدین 2 اشتباه متوالی انجام می‌دهند و کودک خویش را به سمتی هدایت می‌کنند که با لجاجت و گریه و سر و صدا به هدفش برسد؛ اول اینکه کودک را از چیزی که ضرر جدی یا مشکل خاصی ندارد محروم می‌کنند و علت هم این است که به اشتباه فکر می‌کنند آن وسیله مشکل ایجاد می‌کند و اشتباه دوم این است که پس از اینکه کودک اندکی سر و صدا کرد وسیله را به او می‌دهند.