16
یکشنبه 23 تیر 1398
شماره 7709
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

همنشینی دلنشین با کتاب

نقد و نظر
یکی از مواردی که به عنوان عامل کاهش مطالعه از آن یاد می‌شود، گرانی کتاب و کاهش قدرت خرید آن از سوی مخاطبان است.
ویژه
20 سال از درگذشت اورنگ خضرایی، شاعر توانا و نام‌آشنای هم‌روزگارمان می‌گذرد و عجیب اینکه هیچ‌کجا حرف و سخنی درباره او و شعرش نیست! غیراز مراسم یادبودی که دوستان اورنگ، 28مرداد 1378، چند هفته‌ای بعد از درگذشت او در فرهنگسرای اندیشه برگزار کردند و همه ازجمله هوشنگ گلشیری در ستایش شعر و مرام و معرفت این آموزگار- شاعر آباده‌ای سخن‌ها بر زبان راندند، تا امروز هیچ مراسم، بزرگداشت و یادی و یادبودی برای اورنگ خضرایی برگزار نشده.
اول: 2 هفته پیش او را دیده بودم. از افسردگی شدیدی رنج می‌برد. بعد از گرفتن تاریخچه و مصاحبه اولیه برایش داروی ضد‌افسردگی تجویز کردم.
مارتین هایدگر، با هر معیاری می‌باید از جمله بزرگ‌ترین و مبتکرترین فیلسوفان قرن بیستم به شمار آید.
طرح روز
کالیفرنیا: جوان 19ساله‌ای که از یک لمور خوشش آمده بود آن را از باغ‌وحش دزدید تا به‌عنوان حیوان‌خانگی از آن نگه‌داری کند.
نیویورک: هنرمندی که 30سال پیش مجسمه‌ای را با استفاده از یک کد رمزگذاری شده ساخته بود هنوز کسی را برای حل معمایش پیدا نکرده است.

عکس روز

عکس روز
بوکسور حرفه‌ای؛ قناد حرفه‌‌ای

بوکسور حرفه‌ای؛ قناد حرفه‌‌ای

مسکو: بوکسور حرفه‌ای مسابقات روسیه که چندین بار قهرمانی این رشته را در کارنامه خود دارد به قنادی حرفه‌ای بدل شده است.
سرویس پلاستیکی مدرسه
سرویس پلاستیکی مدرسه
هانوی: دانش‌آموز‌ان روستایی در ویتنام برای اینکه در مسیر خود از یک رودخانه عبور کنند مجبورند داخل کیسه‌های پلاستیکی بروند.
مهارت
جوک گفتن: جوک تعریف کردن و شوخی کردن با فرزندانتان به آنها کمک می‌کند تا از لحاظ اجتماعی موفق‌تر باشند.

پیشگیری از خودکشی با گوگل

دانستنی‌ها
به‌تازگی تلاش گوگل در پیشگیری از خودکشی الگوریتمی برای نوجوانانی که در فضای مجازی درخواست کمک می‌کنند، هدفمندتر شده است.

نقد و بررسی «اینجا شب‌هایش بلند است»

دریچه
مراسم رونمایی و نقد و بررسی کتاب «اینجا، شب‌هایش بلند است» نوشته بهمن کامیار، دوشنبه 24تیرماه ساعت 19در شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
موسی علیه‌السلام درویشی را دید که از برهنگی به ریگ اندر شده. گفت: ای موسی! دعا کن تا خدا عزوجل مرا کفافی دهد که از بی‌طاقتی به جان آمدم.
تیم 4نفره دانش‌آموزی المپیاد شیمی جمهوری اسلامی ایران، عنوان سوم جهان را در سی‌و‌یکمین المپیاد جهانی شیمی کسب کرد.
تاکنون داروهایی با استفاده از کامپیوتر طراحی شده، اما یک واکسن به‌طور مستقل و توسط نرم‌افزاری مبتنی بر هوش‌مصنوعی موسوم به ‌SAM Search Algorithm for Ligands الگوریتم جست‌وجو برای لیگاندها طراحی شده است.