16
پنج شنبه 20 تیر 1398
شماره 7707
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پرهیز از دود سیگار

مهارت
اگر می‌خواهید کودک‌تان قبل از تولدش، رشد مغزی خوبی داشته باشد اصلا نباید در معرض دود سیگار قرار بگیرید.
ویژه
در سال‌های اخیر، ورود به حریم شخصی دیگران پرداختن به موضوعات خصوصی و نظر دادن و قضاوت در امور ریز و درشت افراد مثلا مشهور به یک پدیده عادی تبدیل شده است.
هیچ کس از ترحم خوشش نمی‌آید و هیچ آدم باهمت و باشرفی کاری نمی کند که حس ترحم مردم را برانگیزد.
خشکسالی در اسکندریه عنان طاقت درویش از دست رفته بود، درهای آسمان بر زمین بسته و اهل زمین به آسمان پیوسته.
طرح روز
چیواوا: شهردار شهری در مکزیک پس از دریافت شکایت‌هایی از بی‌خانمان‌های سطح شهر بابت بدرفتاری‌های مأموران شهرداری 2‌ماه نقش یک بی‌خانمان را بازی کرد.
نیویورک: زنی که از 13سالگی و به‌مدت 12سال حرف نزده بود سرانجام متوجه شد علت ناتوانی‌اش در حرف زدن سکه‌ کوچکی بوده که در گلویش گیر کرده بود.

عکس روز

عکس روز
هواپیمایی با یک مسافر عاشق

هواپیمایی با یک مسافر عاشق

لندن: هواپیمایی که به‌علت نقص فنی 7ساعت تأخیر داشت با تنها مسافری که حاضر به کنسل کردن بلیت خود نشده بود، پرواز کرد.
کرایه خودرو برای نرفتن
کرایه خودرو برای نرفتن
توکیو: یک شرکت کرایه خودرو پس از اینکه متوجه شد بسیاری از خودرو‌هایی که کرایه می‌شوند هیچ مسافتی را طی نمی‌کنند درصدد کشف علت آن بر آمد.
دانستنی‌ها
یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه ماساچوست لوول کشف کرد که می‌توان از پوست تخم‌مرغ برای افزایش سطح رشد استخوان‌های جدید و قوی استفاده کرد. در این فرایند، محققان سلول‌های استخوان را از بدن بیمار گرفته و با موادی بر پایه پوست تخم‌مرغ ترکیب می‌کنند تا استخوان جدیدی را بسازند که در بدن آن فرد به‌کار گرفته خواهد شد.

گفت‌و‌گو و فهم ما از جهان امروز

دریچه
نشست ویژه شهر کتاب، یکشنبه ۲۳‌تیرماه روز گفت‌و‌گو و تعامل سازنده با جهان، ساعت ۱۶ به بحث و گفت‌و‌گو در باب تکثر فرهنگی و شیوه‌های مواجهه با آن، جهان متکثر و مسائل مشترک جهانی، اسباب و موانع همگرایی جهانی و نقش اصحاب فرهنگ، اندیشه و هنر در مفاهمه و همگرایی جهان اختصاص دارد که با حضور دریا اورس سفیر ترکیه در ایران، آیدین آغداشلو، محمدرضا بهشتی، علی‌اصغر مصلح و رامین صدیقی در مرکز فرهنگی شهرکتاب برگزار می‌شود.

فرهنگ و بی‌فرهنگی

روایت
گردن آقای نقطه ویرگول بدجور می‌سوخت.

کشف کرم سنگ‌خوار

شگفتی
زیست‌شناسان دریایی دانشگاه نورث‌ایسترن در آمریکا گونه جدیدی از «کرم‌های کشتی» را کشف کردند که درون بستر رودخانه آباتان جزیره‌ بوهول فیلیپین زندگی می‌کنند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
فراتر از تسلیم فن فنایی نیست
کارهای برجسته‌ای که آدمی به پیروی از وسوسه‌ای درونی می‌کند باید ناگفته بماند؛ همین که آن را به زبان بیاوری و از آن لاف بزنی چیزی بیهوده و بی‌معنی جلوه می‌کند و پست و بی‌مقدار می‌شود.