16
شنبه 15 تیر 1398
شماره 7702
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رویاهای غبارگرفته اشکبوس

روایت
آقای م 0 اشکبوس، کارمند بخش اداری شرکتی خصوصی که چند سال صادقانه کار کرده بود و صبح سروقت در اداره‌اش حاضر شده بود و عصر هم درست رأس ساعت مقرر محل کارش را ترک کرده بود و زندگی آرام، کوچک و بدون دغدغه‌ای داشت، یکباره همه آن آرامش نصفه‌و‌نیمه‌اش به باد هوا رفت.
ویژه
زنگ‌زدگی، دور درِ حمام را قاب گرفته بود و یک کارتونک آن سه‌کنج دیوار با پاهای دراز نشسته و کسی تا به حال ندیده بود حتی قدم از قدم بردارد.
از میان تعاریف فراوانی که برای تاریخ عنوان شده است، تعریف علمی آن از همه گویاتر است؛ علم ساختن آینده.
مجموعه داستان «برفابه‌ها» نوشته پروین سلاجقه است.
طرح روز
لندن> مجسمه سر توت‌عنخ‌آمون، یازدهمین فرعون مصر باستان با وجود مخالفت‌های قاهره در حراجی لندن به قیمت 5میلیون پوند فروخته شد.
پاریس> شهرداری پاریس اعلام کرد برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد مرکز شهر، قصد دارد آمدوشد اتوبوس‌های گردشگری را در نقاط مرکزی پایتخت فرانسه متوقف کند.

عکس روز

عکس روز
غرامت ۱۰۰میلیون دلاری

غرامت ۱۰۰میلیون دلاری

نیویورک> شرکت آمریکایی بوئینگ 100‌میلیون دلار برای غرامت به خانواده قربانیان سقوط 2هواپیمای «۷۳۷ مکس» این شرکت در کشورهای اندونزی و اتیوپی اختصاص داد.
دادگاهی‌شدن خروس بی‌محل
دادگاهی‌شدن خروس بی‌محل
پاریس> دادگاه رسیدگی به اتهام یک خروس بی‌محل که «موریس» نام دارد، در شهر روشفور در غرب فرانسه برگزار شد و صاحب موریس به نمایندگی از او در دادگاه حضور یافت.
مهارت
مواظبت بیش از حد باعث ایجاد فرزندانی فاقد اعتمادبه‌نفس می‌شود.

درمان سرطان با ویروس سرما‌خوردگی

سلامت
پژوهش جدید «دانشگاه ساری» University of Surrey و «بیمارستان سلطنتی ساری»RSCH انگلستان نشان می‌دهد که شاید برخی از ویروس‌های سرماخوردگی بتوانند سلول‌های سرطانی را در افراد مبتلا به سرطان مثانه هدف قرار دهند و آنها را از بین ببرند.

نقد و بررسی زنبورهای خاکستری

دریچه
نشست هفتگی شهر کتاب، سه‌شنبه هجدهم تیر ماه، ساعت۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «زنبورهای خاکستری» اختصاص دارد که با حضور مجید قیصری، سیدحسین طباطبایی و آبتین گلکار در مرکز فرهنگی شهر کتاب، واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر بخارست، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
یکی از علما خورنده بسیار [نان‌خور یا عیال بسیار] داشت و کفاف اندک، یکی را از بزرگان که درو معتقد بود، بگفت.
یک گروه از عروس‌های دریایی با هجوم به محفظه‌های ورودی آب دریا به درون یک نیروگاه هسته‌ای در ژاپن، فعالیت این نیروگاه را مختل کردند.
پروانه محیی، از روزنامه‌نگاران پیشکسوت ایران چشم از جهان فروبست.