16
شنبه 4 خرداد 1398
شماره 7671
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

غلامِ همتِ چرخِ کبود

روایت
اتوبوس نرم و آرام حاشیه خیابان ولی‌عصر را از طرف ونک پایین می‌آید. راننده میانسال است با دست و پایی کوتاه و تپل. ظاهرش خونسرد به‌نظر می‌آید.
ویژه
داستان‌های علمی تخیلی به‌ویژه بین نوجوانان خواهان بسیار دارد اما علمی تخیلی چگونه داستانی است؟ چرا در ایران نویسنده برجسته‌ای در گونه علمی تخیلی نداریم و چرا آثار قابل اعتنا و تأثیرگذاری در این حوزه منتشر نمی‌شود؟ داستان علمی ‌تخیلی باید 3 ویژگی اصلی داشته باشد تا بتوان آن ‌را در این گونه جای ‌داد.
خیلی وقت است دلم برای باران تنگ شده است.
مناقب‌العارفین پس از ابتدانامه ولدنامه سلطان ولد و رساله سپهسالار،‌ سومین و مفصل‌ترین کتاب در زمینه زندگانی مولانا جلال‌الدین بلخی و اسلاف و اخلاف اوست که احمد افلاکی‌عارفی، متولد بین سال‌های 690-685ه0/1291-1286م، یعنی 13 یا 18 سال بعد از درگذشت مولوی آن را تألیف کرده است.
طرح روز
مادیا‌پرادش> رئیس شورای سیهور ایالت مادیا‌پرادش هند که به پیروزی در انتخابات امیدوار بود هنگام جمع‌آوری اطلاعات درباره نتایج انتخابات، سکته کرد و در بیمارستان جان باخت.
پاریس> پلیس فرانسه یک زن 102ساله را به جرم قتل همسایه 92ساله‌اش در خانه سالمندان دستگیر کرد.

عکس روز

عکس روز
شرط مجرم فراری برای تسلیم

شرط مجرم فراری برای تسلیم

کنتیکت> مظنون فراری در آمریکا با پلیس این کشور به توافق رسید تا درصورت دریافت ۱۵‌هزار لایک در فیسبوک، خود را تسلیم مأموران کند.
مرگ 2 کوهنورد در صف اورست
مرگ 2 کوهنورد در صف اورست
هیمالیا> 2کوهنورد در صف چند‌صدمتری قله اورست جان باختند.
مهارت
ازتولد کودک تا 3سالگی زمان تعلیم و آموزش و تربیت نیست، بلکه زمان پرورش کودک است؛ یعنی با دادن آزادی لازم و مراقبت از کودک به او اجازه می‌دهیم رشد کند.

کشف فسیل قارچ یک میلیارد ساله

دانستنی‌ها
محققان در مناطق شمالی کانادا موفق به کشف نشانه‌هایی از میکروفسیل دفن‌ شده در بیابان‌های قطب شمال کانادا شدند که حیات یک میلیارد ساله نوعی از قارچ‌ها را نشان می‌دهد.

بررسی کتاب«مضامین اصلی قرآن»

دریچه
نشست هفتگی شهر کتاب، سه‌شنبه هفتم خرداد ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «مضامین اصلی قرآن» اختصاص دارد که با حضور ناصر مهدوی، مهرداد عباسی و فاطمه علاقه‌بندی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
گاهی قضاوت نادرست درباره کسی ممکن است به قیمت تباهی زندگی او تمام شود! قضاوت واقعی فقط مخصوص خداست.
بلک اسمیت شهر خشکشویی‌ها و عینک‌سازهاست. عکسخانه‌های بزرگ و ترسناک ویکتوریایی زینت‌بخش ویترین بنگاه‌های مسکن است.
وزیر نفت اعلام کرد: با تدوین نظام اجرایی صنعت نفت، اجرای طرح‌های بزرگ از امسال به پیمانکاران ایرانی واگذار و از اجرای طرح‌های امانی جلوگیری می‌شود.