24
سه شنبه 17 اردیبهشت 1398
شماره 7656
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دیروز تا هنوز

نگاه
اعتیاد، داستان تلخ و اندوهباری در سرزمین ما دارد. شگفتا که چنین عامل ویرانگری همواره با نوعی برخورد تکراری مواجه بوده است
ویژه
امروز وقتی به نتایج و آثار سیلاب‌های اخیر نگاه می‌کنیم با سکه‌ای مواجهیم که دو رو دارد؛ یک روی این سکه حسرت و دریغی است که به سبب نشنیده گرفته شدن هشدارها و توصیه‌ها نصیب ما شده است.
اعتماد اجتماعی از عوامل ایجادکننده امنیت اجتماعی نیز به شمار می‌آید. درواقع، جامعه‌ای که در آن اعتماد اعضا به هم و اعتماد متقابل افراد جامعه و مسئولان در سطح مطلوبی باشد، امنیت اجتماعی و مهم‌تر از آن احساس امنیت دارد.
کتاب «ماهی‌ها همیشه بیدارند» نوشته «اِری دلوکا» و انتشارات مروارید ناشر آن است.
طرح روز
نگاه امروز
واشنگتن> یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه واشنگتن میکروب‌هایی کشف کرده‌اند که در اقیانوس آرام زندگی کرده و «آرسنیک» تنفس می‌کنند.
پاریس> برای نخستین‌بار مدیرعامل یکی از شرکت‌های بزرگ فرانسه به اتهام «اذیت و آزار روانی» در جریان هدایت مجموعه تحت مدیریت خود و افزایش خودکشی آنها محاکمه می‌شود.

عکس روز

عکس روز
لاله های وحشی ارسباران اهر
تأثیر آنی ورزش بر مغز

تأثیر آنی ورزش بر مغز

لندن> نتایج مطالعات جدیدی که در وبسایت دانشگاه کمبریج بریتانیا منتشر شد، نشان می‌دهد حتی یک تمرین ورزشی ساده می‌تواند بلافاصله عملکرد مغز ما را تغییر دهد.
سوار نکردن مسافر به خاطر لباسش
سوار نکردن مسافر به خاطر لباسش
پاریس> راننده یک اتوبوس در پاریس، پایتخت فرانسه متهم شده که از سوار کردن یک زن به‌دلیل کوتاه بودن دامنش خودداری کرده است.
مهارت
بدترین نوع تنبیه که با وجود فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی‌های وسیع هنوز هم موارد مختلف در درجات گوناگون از آن دیده می‌شود تنبیه فیزیکی یا کتک است.

شرط دوستی

قصه‌های کهن
یکی از متعبدان در بیشه زندگانی کردی و برگ درختان خوردی. پادشاهی به حکم زیارت به نزدیک وی رفت و گفت: اگر مصلحت بینی به شهر اندر، برای تو مقامی بسازم که فراغ عبادت ازین به دست دهد و دیگران هم به برکت انفاس شما مستفیض گردند و به صلاح اعمال شما اقتدا کنند.

کِلک

کِلک
تا دیروقت بیدار مانده بودیم. ته‌مانده‌‌ شکلات داغ را که در فویل پیچیده بود
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
بعد از شناسایی دزدی ادبی یکی از نویسندگان سرویس داستان آمازون این شرکت تصمیم گرفته الگوریتمی خاص برای شناسایی اینگونه دزدی‌ها ایجاد کند.
برای کاهش تشنگی و عطش در‌ماه رمضان می‌توانید از شربت‌های سرکه‌شیره، سکنجبین یا شربت آبلیمو در وعده‌های سحری یا افطار استفاده کنید.
«سیب» در زبان فارسی از ریشه «ساب» به‌معنای ساییده شده صاف و لطیف شده ساخته شده است که واقعاً هم این واژه برازنده «سیب» است.