24
یکشنبه 8 اردیبهشت 1398
شماره 7648
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مددگرفتن از اسطرلاب برای فهم بعضی اشعار

نگاه
پس از اینکه شاعران سبک هندی به دلیل سرگرم‌ بودن در فضای مضمون‌یابی و نازک‌خیالی از زبان و بیان مردم دورافتادند
ویژه
سیل در بسیاری از مناطق فروکش کرده و در مناطقی هنوز ادامه دارد. کمک‌های نقدی و غیرنقدی هم کم و بیش به‌دست هموطنان سیل‌زده رسیده، به‌طوری که در بعضی از مناطق آب‌معدنی و نان به حد اشباع رسیده است.
مهتاب و خواهر دوقلویش مریم، سال پیروزی انقلاب به دنیا آمدند در یکی از 2 اتاق باغ دیوار به دیوار خانه ما. در اتاق دیگر، مادربزرگ و خاله‌اش زندگی می‌کردند.
کت000اب «لبخند شاعر» مجموعه‌ای از 138عکس‌ است که کورش ادیم، عکاس از لحظه لبخند شاعران معاصر ایران ثبت کرده و اکنون در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.
طرح روز
نگاه امروز
لس‌آنجلس: کودک سه‌ساله‌ پس از اینکه پدرش با اسلحه‌ای همسرش را کشت و به خود نیز شلیک کرد طی 3روز از برادر 2ماهه‌اش نگهداری کرد
لندن: مردی که برنده لاتاری 4میلیون پوندی بود به دلیل دزدی بودن کارت اعتباری که با آن بلیت برنده را خریده بود مجبور شد تمام این پول را بازگرداند.

عکس روز

عکس روز
آغاز مسابقات کایت‌بردینگ در جزیره کیش.
کشف قدیمی‌ترین رد پای انسان

کشف قدیمی‌ترین رد پای انسان

سانتیاگو: ردپایی به قدمت ۱۵ هزار و ۶۰۰ سال در جنوب شیلی کشف شده است که به‌نظر می‌رسد قدیمی‌ترین رد‌پای کشف شده انسان در قاره آمریکا باشد.
کشتن شوهر حواس‌پرت
کشتن شوهر حواس‌پرت
پکن: زنی بعد از اینکه شوهرش فراموش کرد برای پخت غذا، پای مرغ بخرد، با چاقو او را کشت.
مهارت
بچه‌ها بیشتر از طریق مشاهده یاد می‌گیرند، بنابراین به آنها اجازه و فرصت دهید که با رفتارهای الگو مواجه شوند

کِلک

کِلک
تمدن یونان هنوز نمرده بود و چند قرن دیگر زندگی در پیش داشت و وقتی هم مرد، میراثی برای ملت‌های اروپا و خاور نزدیک برجای گذاشت

مثبت100

مثبت100
اکثر مردم حتی خودشان را نیز نمی‌شناسند و نمی‌دانند که واقعا از زندگی چه می‌خواهند!

ملاقات با دیگران

قصه‌های کهن
ابوهریره، رضی‌الله عنه، هر روز به خدمت مصطفی؛ صلی‌الله علیه آمدی. گفت: یا ابا هریره زرنی غباتزدد حبا [یک روز درمیان مرا دیدار کن تا بر دوستداری بیفزایی] .
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
مراسم بزرگداشت دکتر محمود عبادیان، استاد ادبیات، فلسفه و زیبایی‌شناسی دانشگاه‌های علامه طباطبایی و مفید قم از ساعت17.30 عصر سه‌شنبه، دهم اردیبهشت در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار خواهد شد.
از نظر بسیاری از مردم آب پرتقال یک نوشیدنی مفید برای وعده صبحانه تلقی می‌شود که می‌تواند به شروع یک روز خوب کمک کند
سخنگوی نیروهای مخالف طالبان در افغانستان گفت: جنگنده‌های طالبان یک نقطه مسکونی را در استان تخار بمباران کردند که بر اثر آن 13 نفر کشته و 18 تن زخمی شدند.