12
پنج شنبه 27 دی 1397
شماره 7581
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قلک‌هایمان را پیدا کنیم

یادداشت
اقتصاد علم است و کسانی که این علم را آموخته‌اند اقتصاددانند.
ویژه
اگر در گذشته فقط انسان‌ها- و در مواردی هم بخشی از آنها- دارای حقوق تلقی می‌شدند، در عصر ما با افزایش آگاهی‌ها و دانایی‌ها انسان، محیط‌زیست، گیاهان و حیوانات نیز به‌عنوان پدیده‌های دارای حق و حقوق طبیعی مطرح می‌شوند.
از10بهمن دوره دیگری از جشنواره فیلم فجر آغاز می‌شود. تا همین‌جا این جوان برومند دل خیلی‌ها را برده و قلب بسیاری را شکسته است.
رمان « گرسنگی»، نوشته کنوت هامسون هنگام انتشار با موفقیت برق‌آسایی روبه‌رو شد و این موفقیت را از یک‌سو کسانی که برای آن ارج قائل بودند فراهم می‌آوردند و از سوی دیگر کسانی که در برابر رمانی اساسا نوآور از خود خشم و خروش آشکار می‌کردند.
طرح روز
مینه‌سوتا:‌ مادری که هنگام رانندگی متوجه باز بودن صندلی کودک خردسالش نشده بود سر یک پیچ کودکش از خودرو به بیرون پرتاب شد.
کانبرا: استرالیایی‌ها مواد رس را در نوع خاصی از خاک کشف کرده‌اند که اگر با یک وعده غذایی در شب مصرف شود می‌تواند چربی را در روده به خود جذب کند.

عکس روز

عکس روز
تولید عود برای کارآمدی کارمندان

تولید عود برای کارآمدی کارمندان

آریزونا: شرکتی آمریکایی فقط عود‌هایی تولید می‌کند که شرکت‌های گوناگون آن‌ را برای افزایش خلاقیت و کارایی کارمندانشان خریداری می‌کنند.
رشوه ال‌چاپو به رئیس‌جمهور سابق
رشوه ال‌چاپو به رئیس‌جمهور سابق
مکزیکوسیتی: یک شاهد در دادگاه ال‌چاپو، ادعا کرده رهبر بازداشت‌شده بزرگ‌ترین کارتل موادمخدر مکزیک به انریکه پنیا نیتو، رئیس‌جمهوری سابق این کشور در سال۲۰۱۲ میلادی یکصدمیلیون دلار رشوه داده بوده است.
دریچه
مجله «نیویورک‌تایمز» به روال معمول هفتگی خود فهرست آثار پرفروش را منتشر کرده است.

سالمرگ

پس از نام نلسون ماندلا و مارتین ‌لوتر‌کینگ، یکی دیگر از رنگین‌پوستانی که در قرن بیستم برای مبارزه با تبعیض و استعمار شهرت یافت، پاتریس لومومباست.

زندگانی جاودان نیست

کسی مژده پیش انوشیروان عادل آورد. گفت: شنیدم که فلان دشمن تو را خدای عزوجل برداشت. گفت: هیچ شنیدی که مرا بگذاشت؟

توقف 2 میلیون خودرو در مکزیکوسیتی

وقایع‌اتفاقیه
براثر آلودگی هوا که در شهر مکزیکوسیتی به مرحله خطرناکی رسیده است، برای حدود 2 میلیون دستگاه وسیله نقلیه موتوری دستور منع آمد و شد صادر شده است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
رفتاری مهربان و ملایم داشته باشید و به کودکان خود محبت کنید؛ مخصوصا زمانی که فرزندتان عصبانی، غمگین یا کلافه است یا کار اشتباهی انجام داده.
زنان به خوبی مردان می‌توانند اسرار را حفظ کنند، ولی به یکدیگر می‌گویند تا در حفظ آن شریک باشند.