24
دو شنبه 10 دی 1397
شماره 7566
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

باد، سیمرغ، فردوسی و من

فراواقعیت
وقتی باد میان درختان تنومند و پرشاخ و برگ می‌رود، حرکت برگ‌ها صدایی دارد که من شیفته شنیدن آنم. اما مدتی است باد نیامده و من هر صبح به امید وزیدن باد، زیر درخت می‌روم و در نهایت و پس از ساعت‌ها انتظار ناامید برمی‌گردم.
ویژه
سنت مدرنی که توسط روزنامه شرق شروع شد، انتشار مقالات و نوشته‌هایی به مناسبت یکصدمین سال تولد بالزاک، نودمین سالمرگ چخوف و یادبود و نکوداشت نویسندگان و شاعران خارجی بود.
میان رشته‌های تخصصی پزشکی، روانپزشکی جزو رشته‌های جوان به حساب می‌آید.
نشر گل‌آذین کتاب دیگری از فریبرز رئیس‌دانا را روانه بازار کتاب کرده است.
طرح روز
تانزانیا: دختربچه هفت‌ساله‌ای توانست با فتح بلند‌ترین قله قاره آفریقا جوان‌ترین کسی باشد که از این کوه بالا رفته است.
نیوجرسی:‌ مادری آمریکایی با اینکه می‌دانست دخترش به دیابت مبتلاست داروهای مورد نیازش را پنهان کرد و باعث مرگ این دختر 14ساله شد.

عکس روز

عکس روز
سرقت از مردگان در ونزوئلا

سرقت از مردگان در ونزوئلا

کاراکاس: به‌دلیل بحران اقتصادی ونزوئلا، مردم به گورستان‌ها و قبرها حمله کرده و ضمن سرقت سنگ‌های قیمتی و اشیای همراه مردگان، بقایای اجساد را به افرادی که مدعی جادوگری‌اند می‌فروشند.
به‌روزرسانی فیس‌بوک برای لاپوشانی قتل
به‌روزرسانی فیس‌بوک برای لاپوشانی قتل
گورخپور: پلیس هند می‌گوید یک پزشک جراح، همسر سابق خود را از صخره‌ها پرت کرد و تا 7ماه بعد هر روز صفحه فیس‌بوک او را به‌روزرسانی می‌کرد تا قتل وی را پنهان کند.
وقایع‌اتفاقیه
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حمله آمریکا به عراق برخلاف قوانین و مقررات بین‌المللی و بدون اطلاع و هماهنگی با سازمان ملل و شورای امنیت است.

مشکلات والدین و لجبازی کودکان

مهارت
مادر افسرده‌ای که حوصله روبه‌رو شدن با خودمحوری‌های بچه را ندارد، این بی‌حوصلگی را به او نشان می‌دهد و با واکنشش بچه را به لاک افسردگی فرو می‌برد.

کِلک

کتابخانه‌ها مرکز زندگی من‌اند و خیلی برایم ارزشمندند. از اینکه به کتابخانه می‌رفتم و همه کتاب‌هایش را می‌خواندم کیف می‌کردم.

دلیل اعتقاد

قصه‌های کهن
یکی گفت که «ما را هیچ دلیل قاطع نیست که ولی حق و واصل حق کدام است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
جواد بدیع‌زاده، خواننده‌ای که آواز «شد خزان گلشن ‌آشنایی» را خوانده بود، خود در دهم دی‌ماه زمستان سال1358 خزان عمرش فرارسید.
سلینجر، نویسنده‌ معاصر آمریکا چه جایگاهی در ادبیات قرن بیستم دارد؟
فصل سرما نیز مانند هر پدیده‌ای در جهان می‌تواند مفید هم باشد.