24
یکشنبه 18 آذر 1397
شماره 7547
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

افسونگری دلاویز افسانه‌ها

یادداشت
افسانه مانند تاریخ نیست که کسی بتواند تاریخ را به جای آن بنشاند. درست است که از نگاهی فراخ هر دو همانند‌ی‌هایی دارند و هر دو به سرنوشت پیشینیان بازمی‌گردند اما آنچه این دو را از هم جدا می‌کند و بازمی‌شناسد، ساختار سرگذشت است.
ویژه
برخی ‌دوستان که قدرت و تأثیر رسانه‌ها را در جهان امروز می‌بینند، در مواجهه با کاستی‌هایی که ما در این زمینه داریم، می‌پرسند نمی‌شود در مدارس پایه‌های آموزش و شناخت رسانه را بنا گذاشت تا دانش‌آموزان مستعد پس از اتمام تحصیل خبرنگار و اهل رسانه شوند؟!
برای اولین‌بار در سالن انتظار مطب یکی از پزشکان شنیدم که آقای میانسالی می‌گفت: «هروقت افکار مثبتی دارم و با خوش‌بینی و امیدواری به دنیا نگاه می‌کنم، نوار قلبی‌ام وضع بهتری دارد.»
«دروازه مردگان» عنوان سه‌گانه حمیدرضا شاه‌آبادی است که نخستین جلد آن «قبرستان عمودی» نام گرفته است.
طرحی از جمال رحمتی
یک فعال هلندی بیش از 4سال است که با هدف محکوم‌کردن ظلم و ستم رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان به‌صورت انفرادی در آمستردام تظاهرات می‌کند.
براساس آمار ارائه شده در سالنامه اطلاعات جهان که در آمریکا منتشر می‌شود، ایران ازجمله ۱۰کشوری است که بیشترین میزان برداشت آب شیرین را دارند. حدود ۹۰درصد از این منابع آبی در بخش کشاورزی و 7 درصد در بخش ساختمان مصرف می‌شود.

عکس روز

پرندگان مهاجر در استان گلستان
هر 24ثانیه یک مرگ

هر 24ثانیه یک مرگ

شمار افرادی که سال۲۰۱۸ در سوانح جاده‌ای جان خود را در کشورهای جهان از دست داده‌اند یک میلیون و ۳۵۰هزار نفر گزارش شده است.
قاچاق هزاران زن میانماری به چین
قاچاق هزاران زن میانماری به چین
گزارش دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ نشان می‌دهد حدود 7500نفر از زنان و دختران اهل ایالت‌های جنگ‌زده کاچین و ‌شان در شمال میانمار در فاصله سال‌های 2013 تا 2017 در مرز 2کشور به تعدادی از مردان قاچاقچی فروخته شده‌اند.
مهارت
برای اینکه کودکی باهوش داشته باشید، مدت زمان استفاده از تلویزیون و کامپیوتر او را کنترل کنید.

داستانک

زن در باغ ایستاده بود که دید مرد به طرفش می‌دود.

کِلک

موقع جنگ خورد و خوراک نمی‌تواند باعث پیروزی شود، اما می‌تواند باعث شکست شود.

کودک باهوش

مهارت
برای اینکه کودکی باهوش داشته باشید، مدت زمان استفاده از تلویزیون و کامپیوتر او را کنترل کنید.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
محمدتقی بهار، ملقب به ملک‌الشعرا و متخلص به «بهار»، شاعر، ادیب، نویسنده، روزنامه‌نگار، تاریخ‌نگار و سیاستمدار معاصر ایرانی بود که سال۱۳۲۴ ه‍.ق به جمع مشروطه‌خواهان پیوست.
به‌گزارش ایبنا، به نقل از تی‌سی‌تایمز، وقتی صحبت از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ می‌شود در خبرها و گزارش‌های مختلفی از انجیل به‌عنوان پرفروش‌ترین یاد می‌شود
در صورت تصویب نهایی پیشنهاد‌ ارائه‌شده توسط کمیته کارشناسی، شیر پاستوریزه شیشه‌ای تک‌نرخی می‌شود.