24
دو شنبه 12 آذر 1397
شماره 7542
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کویر زندگی می‌کند

فراواقعیت
بانوی کویر، در میانه کویر نشسته بود و لحظات آخر عمر را می‌گذراند. عقرب‌ها، مارمولک‌ها، مارها، خاشاک، ماسه‌ها، گرمای سوزان و همه آنچه در سرزمین‌های خشک و سوزان بودند گرد او جمع بودند.
ویژه
همیشه از این روز می‌ترسیدم. چندبار فکر کردم اگر این روز برسد چه کار کنم؟ روزی که خبر بد بپیچد در شهر که استاد ما، بزرگ ما، ابوالفضل زرویی‌نصرآباد دیگر نیست.
اتفاقات اجتماعی، کاستی‌ها، مظالم و رویدادهایی که در غیاب رسانه‌ها در سال‌های دور اتفاق می‌افتاد، توسط ترانه به گوش دربار می‌رسید.
یکی از مباحث مهم در سیاست خارجی بحث ساختار و نظام برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری است. این مسئله از جمله عوامل موثر در اجرای موفقیت‌آمیز سیاست خارجی هر کشور است.
طرح روز
نگاه امروز
توکیو: مرد 64ساله‌ای به جرم برداشتن یک رول دستمال توالت از بیمارستانی در غرب ژاپن دستگیر شد.
نیویورک: مردی که حلقه نامزدی‌اش هنگام سورپرایز‌کردن دختر مورد علاقه‌اش از دستش داخل کانال فاضلاب افتاد با یک خوش‌شانسی بزرگ روبه‌رو شد.

عکس روز

عکس روز
دریاچه چیتگر میزبان پرندگان مهاجر اروپای شرقی کاکایی‌هااست
تفاوت بهای برق در اروپا

تفاوت بهای برق در اروپا

پاریس: در نیمه اول سال۲۰۱۸، قیمت متوسط الکتریسیته در اروپا نسبت به نیمه اول سال۲۰۱۷ پایدار و با هزینه ۲۰یورو به ازای هر ۱۰۰کیلو وات ساعت بود.
کشف عنکبوت شیرده در چین
کشف عنکبوت شیرده در چین
پکن: ‌چینی‌ها به‌تازگی نوعی عنکبوت را پیدا کردند که همانند پستانداران به بچه‌هایش شیر می‌دهد.
قصه‌های کهن
مردم‌آزاری را حکایت کنند که سنگی بر سر صالحی زد. درویش را مجال انتقام نبود. سنگ را نگاه همی داشت تا زمانی که ملک را بر آن لشکری خشم آمد و در چاه کرد.

شیوه‌های خواباندن نوزاد

مهارت
نوزادان و کودکان نوپا که پیش از خواب 15دقیقه ماساژ داده می‌شوند

کِلک

کِلک
از هر آدم رذلی بپرسید که آیا ترجیح می‌دهد با رذلی مثل خودش سروکار داشته باشد یا با آدمی بزرگوار و خوش قلب، بدون تردید پاسخ خواهد داد
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
امروز زادروز ژان لوگ گدار است. کارگردانی که می‌گوید سینما مرده است
اگر آب بسته‌بندی می‌خرید تا سالم‌تر بمانید، باید بدانید که سخت در اشتباهید. تحقیقات زیادی نشان داده است تعداد زیادی از آب‌های بسته‌بندی شده، در حقیقت از لوله پر شده و چندین برابر قیمت به فروش می‌رسند.
بهای هر عدد تخم‌مرغ در بازار خرده‌فروشی دیروز با 70 ریال افزایش نسبت به چند روز قبل به 350 ریال رسید.