24
دو شنبه 14 آبان 1397
شماره 7521
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ماه پیوند آب و آبادانی

یادداشت
آبان، آنچنان که بر کسانی که با زبان پارسی و ساختارهای آن حتی اندک آشنایی دارند، روشن است، از دو پاره آب با پساوند ان ساخته شده است.
ویژه
بیدار شده ‌نشده، پتو را کنار می‌زند و مثل همیشه با هزار امید، مستقیم می‌رود سراغ آینه. وقتی تصویرش را می‌بیند بازهم ناامید می‌شود.
آنها که هر روز از میدان بهارستان می‌گذرند در پیچ میدان به سوی مجلس و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با پدیده‌ای زیبا و شگفت روبه‌رو می‌شوند
جی.دی.سلینجر یکی از نویسندگان مطرح آمریکا 2020-1919 با توجه به شخصیت گوشه‌گیرش همواره تلاش می‌کرد دیگران را به حریم زندگی‌اش راه ندهد.
طرح روز
نگاه امروز
رم: توفان، بارش باران شدید و جاری شدن سیل در ایتالیا در چند روز اخیر جان دست‌کم ۲۹ نفر را گرفته و میلیون‌ها اصله درخت را شکسته است.
لندن: اداره مالیات انگلستان موسوم به HMRC برای عذرخواهی از محاسبه‌های اشتباه میزان مالیات برخی شهروندان، 10هزار و 298پوند، هزینه خرید و ارسال دسته‌گل کرد.

عکس روز

عکس روز
عبور مهاجر‌ان مکزیکی از رودخانه سوچیاتی برای رسیدن به آمریکا
شلیک توپ به یک کبوتر

شلیک توپ به یک کبوتر

والتا: در مراسمی در جزیره مالت کبوتری که درست در لحظه شلیک نمادین یکی از توپ‌های جنگی جلو آن آمد، نماد بد‌شانسی شده است.
محدودیت الکلی‌ها در بریتانیا
محدودیت الکلی‌ها در بریتانیا
لندن: وزارت کشور بریتانیا در حال تهیه طرحی پیشنهادی است که مجوز فروش نوشیدنی‌های الکلی در ترمینال فرودگاه‌ها را در ساعات خاصی ممنوع می‌کند.
سلامت
برخی باورهای تغذیه‌ای که نه‌تنها بین مردم بلکه در میان پزشکان هم رواج دارد، به مرور زمان و با تحقیقات تکمیلی کمرنگ‌تر شده‌اند.

بازرگان و عجوز

قصه‌های کهن
بازرگانی بوده است خوش‌سیما و پاک‌جامه که طعام لذیذ و لطیف می‌خورد و روزی از روزها به شهری سفر کرد و در بازار آن شهر همی گشت، پیرزنی را دید که دو قرصه نان در دست دارد و می‌فروشد.

کِلک

کِلک
داستایفسکی بهتر از هر کس دیگر نشان می‌دهد که در شرورترین و پست‌ترین جنایتکاران هم می‌توان نور رستگاری و نیکی یافت و به همین دلیل هرگز کسی را واقعاً محکوم نمی‌کند.

شب ادراری کودکان

مهارت
اگر کودک شما بیماری قند یا عفونت ادراری ندارد و در خانواده پدری و مادری شب‌ادراری وجود نداشته، به‌احتمال زیاد مشکل او اضطراب است
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
فریدون ناصری، نوازنده ویولنسل، آهنگساز و رهبر ارکستر سمفونیک تهران و مولف و مترجم چند کتاب موسیقی ۱۴ آبان‌ماه ۱۳۰۹ در تهران به دنیا آمد.
هیأت برگزارکننده نخستین جایزه جهانی مستقل روزنامه‌نگاری با عنوان «داستان واقعی» The True Story Award برای دریافت آثار روزنامه‌نگاران سراسر جهان فراخوان داد.