24
یکشنبه 15 مهر 1397
شماره 7497
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

توسعه یا تغییر هویت

یادداشت
رشد بی‌رویه مناطق شهری، دلزدگی عمومی از زندگی ماشینی و نیاز روزافزون بشر به محیط‌های آرام و بکر، هر روز بر ارزش محیطی روستاها می‌افزاید.
ویژه
این هفته به‌عنوان هفته کودک نامگذاری شده و سازمان‌ها و نهادهایی ازجمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و نیز رسانه‌های نوشتاری و صوتی و تصویری به این مناسبت برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند.
در هیچ دوره‌ای از تاریخ، این‌همه نوازنده‌ و خواننده‌ موسیقی دستگاهی نداشته‌ایم، اما چه اتفاقی افتاده که از این نسل یک حسن کسایی و بنان و... بیرون نمی‌آید؟
هیچ‌یک از وصلت‌های اسطوره‌ای از حیث رویدادها و نیازهایی که به آفرینش آن منجر شده و نقشی که در پیدایش و گسترش تمدن ایفا کرده قابل مقایسه با وصلت اینانا و دموزی چوپان‌زاده نیستند
طرح روز
نگاه امروز
مسکو: ارتش روسیه کلاه‌های گوش‌دراز را کنار می‌گذارد. به گزارش اسپوتنیک، به نظامیان روسیه دیگر کلاه‌های گوش خرگوشی مشهور آنها داده نخواهد شد.
رم: رئیس یک بانک ایتالیایی که از حساب ثروتمندان پول برمی‌داشت و به نیازمندان کمک می‌کرد

عکس روز

عکس روز
رعد و برق و بارش شدید باران در ساری
حقوق فضانورد‌ها

حقوق فضانورد‌ها

مسکو: فضانوردان روس برای یک سفر 6 ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی به طور متوسط ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار دلار البته به روبل دریافت می‌کنند.
عصایی که هرگز نمی‌افتد
عصایی که هرگز نمی‌افتد
آتن: عصایی با نام کویدا به شکلی طراحی شده که هرگز نمی‌افتد. طراح یونانی این عصا در کف آن آلیاژ‌ها و اشکالی را به‌کار برده که در هیچ موقعیتی اجازه افتادن به آن را نمی‌دهد.
سلامت
برآمدن ناخن‌ها یا onychoschizia عبارت است از لایه‌لایه شدن ناخن‌ها به‌خصوص در قسمت بالایی ناخن که می‌تواند باعث شکستگی و پوسته‌پوسته‌شدن ناخن شود

اعتماد به نفس کودکان

مهارت
اجازه بدهید متناسب با سن خودش رفتار کند.

کِلک

کِلک
جانور نمی‌تواند به ستم‌بارگی انسان باشد. که ستمش بسیار هنرمندانه است.

درویش و پادشاه

قصه‌های کهن
درویشی نزد پادشاهی رفت. پادشاه به او گفت که «ای زاهد.»
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
سهراب سپهری از انگشت‌شمار شعرایی است که قلم‌موی نقاشی را برای تصویرگری وارد شعر‌هایش کرده است.
فردا کودکان با حضور در بوستان‌های شهری، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری و نهادهای عمومی ضمن اهدای شاخه گل به بزرگ‌ترها، خواستار رعایت حقوق کودکان خواهند شد.
شماره 126 نشریه بخارا منتشر شد.