12
پنج شنبه 5 مهر 1397
شماره 7489
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فقر، آسیب، فرهنگ و دیگر هیچ

یادداشت
در نبود یک مدیریت دورنگر فرهنگی، اوضاع فرهنگ همچنان در حال سقوط است. به عرصه‌های مختلف که بنگریم، جز سینما که تا حدودی بار خود را به‌دنبال می‌کشد، هنرهای دیگر همچنان لنگ می‌زنند و کسی هم به فکر نیست.
ویژه
تصاویر یکی‌یکی می‌آیند و همچون داغی بر دل می‌نشینند.
بسیاری ترجیح داده‌اند اسطوره را خیالی و غیرواقعی بدانند و جنبه افسانه‌ای محض به آن بدهند. با این حال به نظر می‌رسد که اسطوره‌ها تاریخ بدون سند و غیررسمی هستند.
مگر می‌شود از استادی که در استادی‌اش هیچ‌کس، هیچ شکی ندارد، درحالی‌که امروز به 93سالگی گام می‌گذارد، بی‌خبر باشیم و حتی نتیجه یک جست‌وجوی مختصر در اینترنت، خبر درگذشت دخترش به‌عنوان آخرین خبر مرتبط با او در آذر سال گذشته باشد.
طرح روز
پاریس: دادگاهی در  فرانسه مردی را به جرم توهین جنسی به یک زن جوان ۳۰۰یورو جریمه کرد. قانون مبارزه با خشونت جنسی و جنسیت‌گرا ماه گذشته میلادی در فرانسه به تصویب رسید و این نخستین مورد جریمه شدن یک فرد بر اساس این قانون به‌شمار می‌رود.
سئول: طراحی کافه‌ای در پایتخت کره‌جنوبی به قدری کارتونی و گرافیکی است که حتی گردشگر‌ها نیز برای صرف نوشیدنی از اطراف سئول راهی این کافه می‌شوند.

عکس روز

نخستین برف پاییزی در کوه‌های آلپ- ایتالیا عکس:‌ نشنال‌جئوگرافیک
رانندگی رایگان برای کودکان بیمار

رانندگی رایگان برای کودکان بیمار

کازابلانکا: یک راننده تاکسی به کودکان بیمار خدمات رانندگی رایگان می‌دهد. به گزارش یورونیوز، صدیق‌بوزهرا که به کوچه‌ پس‌کوچه‌های کازابلانکا نیز وارد است در ساعت استراحت خود که معمولا ساعت اوج ترافیک شهر است این خدمات را ارائه می‌دهد.
رواج سنگ قبر آیفونی
رواج سنگ قبر آیفونی
یوفا:‌ در گورستانی در روسیه برای درگذشتگان سنگ‌قبر‌هایی به شکل گوشی آیفون ساخته می‌شود.
جوانمردی را در جنگ تاتار زخمی هولناک رسید. کسی گفت که فلان بازرگان نوشدارو دارد، اگر بخواهی شاید دریغ نکند که معروف است او بخیلی بی‌مروّت است.

کلاس‌های فوق برنامه

اگر جز مدرسه، فرزندتان کلاس دیگری می‌رود 2 شرط دارد.

کِلک

هنگام عزیمت و در دقایق حساس زندگی، انسان‌هایی که توانایی بررسی اعمالِ خویش را دارند به اراده‌ای قوی دست می‌یابند.

پاکسازی 57 منطقه در کردستان از مین

وقایع‌اتفاقیه
57 منطقه آلوده به مین در کردستان توسط گروه‌های مین‌روب پاکسازی شد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
«گراتزیا‌ دلدا» تنها زن برنده نوبل ادبیات ایتالیا را در ایران با رمان «وسوسه» می‌شناسند. او ۲۷سپتامبر۱۸۷۱ در شهر نوئورو در جزیره ساردنی در خانواده‌ای از طبقه متوسط به دنیا آمد.
یدالله صمدی، ‌زاده‌مراغه، یکی از پیشروترین کارگردانان سینمای ایران در ژانر کمدی به‌ویژه در دهه60 به‌شمار می‌آید.
این جمله که «خورش‌ها را با قارچ به جای گوشت درست می‌کنم، چرا که پروتئین‌اش بالاست» نه‌تنها اشتباه است بلکه قارچ حتی منبع پروتئینی قابل مقایسه با گوشت، تخم‌مرغ، مواد لبنی، عدس یا سویا هم محسوب نمی‌شود.