24
چهار شنبه 10 مرداد 1397
شماره 7445
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

گدایان چشم‌انتظار

درنگ
م-زنجفیلی که یکی از لذت‌های زندگی نسبتا پر نشیب و فرازش کندن موهای گوشش بود، در عصری دل‌انگیز که گرمای هوا از تک و تا افتاده بود، از خانه بیرون رفت و زیر سایه نیم‌بند چنارهایی با برگ‌های ارغوانی از پیاده‌راه به سمت خیابان اصلی رفت
ویژه
جامعه بشری از دوران غارنشینی با پیش‌نام «سلطان» آشنایی فراوان داشته است؛ سلطان غم مادر، سلطان خنده، سلطان شکر، سلطان جاز، سلطان نمک، سلطان‌العارفین و الخ، اما سلطان ارز، سکه و دلار نداشتیم که به لطف خیلی‌ها دارا شدیم.
به‌عنوان کسی که سال‌هاست می‌نویسد و از 2دهه پیش به فعالیت‌های مربوط به نشر هم مشغول است، این روزها بیش از همه نگران وضعیت کتاب، نشر و به‌طور کلی مطالعه هستیم.
در پی آزمایش موفقیت‌آمیز موشک «شهاب 3» از سوی جمهوری اسلامی ایران، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی جهان عرب ضمن تایید اقدام ایران، جوسازی‌های برخی از کشورهای غربی را در این خصوص مردود دانستند.
طرح روز
نگاه امروز: ابوالفضل محترمی
بوگوتا:‌ یکی از سگ‌های موادیاب پلیس کلمبیا به قدری محموله‌های قاچاقچی‌ها را با شامه قوی‌اش شناسایی کرد که قاچاقچی‌ها برای سرش جایزه تعیین کردند.
دوشنبه: داعش با عنوان حمله به ائتلاف صلیبی به چند گردشگر دوچرخه‌سوار در تاجیکستان حمله کرد.

عکس روز

عکس روز
ارتفاعات برن - گیلان
امضایی که جهانی شد

امضایی که جهانی شد

پرو: امضای مردی که شبیه یک نقاشی کودکانه است پس از انتشار در اینترنت موجب شهرت او شد.
کاهش 90درصدی پنگوئن‌ها
کاهش 90درصدی پنگوئن‌ها
جزیره ماریون:‌ دانشمندان با آمارگیری و نقشه‌برداری از بزرگ‌ترین کلونی پنگوئن‌ها در جزیره‌ای نزدیک قطب‌جنوب اعلام کردند، جمعیت آنها حدود 88 تا 90درصد کاهش پیدا کرده است.
خوش خبر
58سال پیش، یعنی سال 1339، زمانی که محمد‌رضا شجریان در روستای رادکان معلم بود بر دیوار مدرسه‌ روستا طرح نقشه‌ ایران را کشید؛ طرحی که در تمام این سال‌ها روی دیوار این مدرسه باقی ماند.

تکذیب شایعه قحطی بنزین در گیلان

فیک‌نیوز
در پی انتشار خبری مبنی بر قحطی بنزین در گیلان مردم تا نخستین ساعات بامداد در صف پمپ‌بنزین‌های رشت ایستادند.

انتظار از فرزندان

مهارت
متأسفانه بسیاری از والدین از فرزندان خود انتظارات بسیار دارند. اینکه ساکت باشند و تسلیم والدین. در حدود ٢٠سالگی هم از آنها انتظار دارند اجتماعی باشند.

کِلک

کِلک
نظریات و اسلوب کار انحطاط‌گرایان بسیار به سمبولیست‌ها نزدیک است و تمیز این دو دسته از یکدیگر همیشه به آسانی امکان‌پذیر نیست
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
تخم‌مرغ ماده غذایی بسیار مفیدی است که بیشتر افراد درباره مزایا و معایب آن اشتباه می‌کنند.
حسین محجوب 10مرداد 1327در شهر رشت به دنیا آمد. وی در رشته ادبی تحصیل می‌کرد که پس از کسب دیپلم وارد حرفه تئاتر شد و نخستین فعالیت هنری و نقش سینمایی‌اش را در فیلم رگبار ایفا کرد.
برنارد هپتون، هنرپیشه انگلیسی که بیشتر ایرانی‌ها او را به‌خاطر بازی در سریال ارتش سری به یاد دارند در 92سالگی درگذشت.