24
دو شنبه 8 مرداد 1397
شماره 7443
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

عبور از روزهای سخت

یادداشت
اعتماد مردم به یکدیگر، اعتماد مردم به مسئولان و اعتماد مسئولان به مردم، یعنی سرمایه اجتماعی. قانون را محترم شمردن و رعایت قانون توسط همه آحاد ملت و به‌ویژه مقامات عالی‌رتبه کشور، یعنی سرمایه اجتماعی.
ویژه
این روزها کتاب خوبی را دارم می‌خوانم، آنقدر خوب که قصد دارم بعدها سرفرصت ترجمه‌اش کنم. اسمش احتمالا یک چیزی با مضمون بعد از مهاجرت باشد.
متکدیان امروزی که بسیاری از نیرنگ‌ها و حقه‌های آنان برای مردم شناخته شده نیست به روش‌های جدیدی روی آورده‌اند که کمتر کسی از آن اطلاع دارد.
تابه‌حال به سیاهچاله‌ها به چشم موجوداتی علمی - تخیلی نگاه می‌کردیم که فقط روی کاغذ به‌عنوان حل یک سری معادلات ریاضی وجود دارند
طرح روز
نگاه امروز: بهروز فیروزی
سقف موزه علوم گلاسکو در انگلیس از شدت گرما ذوب شد. موج گرمای چند هفته اخیر در اروپا و سایر قاره‌ها باعث شده حوادث نادری در جهان روی دهد.
سارقی در آمریکا پس از سرقت کیف پول یک زن آن‌ را با نامه‌ عذرخواهی که ضمیمه آن بود، پس داد. خانمی به نام مک‌ناب پس از اینکه متوجه سرقت کیف پولش شد ماجرا را به پلیس اطلاع داد.

عکس روز

عکس روز
جشنواره بازی‌های بومی، محلی جواهردشت- رودس
کشتن خرس برای محافظت از محافظ

کشتن خرس برای محافظت از محافظ

یک خرس قطبی که به محافظ یک کشتی کروز در جزایر سوالبارد نروژ، در مدار قطب شمال حمله کرده بود به ضرب گلوله کشته شد.
دوام 48ساعته یک گوشی در اقیانوس
دوام 48ساعته یک گوشی در اقیانوس
یک گوشی تلفن همراه پس از 48ساعت غوطه‌ورشدن در اقیانوس و در عمق 9متری دوباره سالم پیدا شد.
خوش خبر
سوزن‌دوزی هنر منحصر به فرد زنان بلوچ و به‌عنوان یکی از المان‌های فرهنگی قوم بلوچ در دنیا مطرح است. سابقه سوزن‌دوزی مربوط به 200سال پیش از اسلام است.

مهارت

مهارت
کودکان با یکدیگر متفاوتند و رشد‌ متفاوتی دارند؛ از این‌رو آنها را با هم قیاس نکنید.

کِلک

کِلک
تو سر پدر چیزهای زیادی می‌گذشت. معلوم بود که چیزهای زیادی می‌گذرد. ولی هر چه بود ما جزو آن چیزها نبودیم.

تیتر داغ

تیتر داغ
دما در قطب شمال به ۳۰ درجه رسید. این خبر بی‌بی‌سی در حالی منتشر شد که دانشمندان از سال 2018میلادی به عنوان گرم‌ترین سال قرن یاد کردند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
هندوانه از میوه‌هایی است که بیشتر مردم درباره خواص آن دچار اشتباه می‌شوند.
کتاب «گابریل گارسیا مارکز؛ آخرین مصاحبه و گفت‌وگوهای دیگر» شامل 5 مصاحبه با خالق رمان «صدسال تنهایی» و برنده جایزه نوبل ادبیات است.
سیدجلال‌الدین مجتبوی، استاد فلسفه و پژوهشگر علوم عقلی را افزون بر استادی دانشگاه تهران به ترجمه‌های سلیس و روان ایشان می‌شناسند.