24
سه شنبه 2 مرداد 1397
شماره 7438
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آلودگی‌های همه‌چیزمانی

جویده نجویده
این روزها به لطف تلاش‌های بشری و اشرافیت مخلوقاتی، دچار آلودگی همه‌چیزمانی شده‌ایم و هر چه می‌مالیم پاک نمی‌شود، علی‌الخصوص لب و لوچه‌هایمان را.
ویژه
با توجه به وضعیت تحریم‌های پیش‌رو، مسئولان قوای مختلف و سازمان‌ها و نهادها با تبیین وضعیت پیش‌رو به انحای گوناگون از مردم می‌خواهند که با درک شرایط، رفتار و اقدامی مناسب در پیش گیرند؛
استرس، خستگی، نا امیدی، عصبانیت و ... ناشی از احساسات نادرست، دید منفی به زندگی و رویدادهایی است که روزانه رخ می‌دهند.
نزدیکترین کهکشان به ما آندرومداست، با فاصله 5/2 میلیون سال نوری این کهکشان در یک شب صاف با دوربین دو چشمی به‌صورت یک لکه روشن تار دیده می‌شود.
مهاجران خشکسالی
خری که توانسته بود در مسابقه‌های دِرِساژdressage یا به تعبیر فرهنگستان ادب فارسی خَرامِش شرکت کند، با انجام حرکات موزون و متعادل در یکی از ماده‌های این رقابت مقام آورد.
جوان 18ساله‌ای در استرالیا جلو چشمان 15نفر از دوستانش هنگام گرفتن سلفی از پرتگاهی 91متری سقوط کرد.

عکس روز

کوره آجرپزی سه‌راه «بیه‌که‌ره»- مریوان
پاره شدن ریه بر اثر کشش‌های ورزشی

پاره شدن ریه بر اثر کشش‌های ورزشی

جوانی در چین پس از انجام حرکت‌های کششی صبحگاهی ناگهان دچار درد قفسه سینه و سرفه‌های مکرر شد و در بیمارستان مشخص شد ریه سمت چپش پاره شده است.
نجات به‌خاطر آشنایی با گربه‌ها
نجات به‌خاطر آشنایی با گربه‌ها
زنی در آمریکا پس از اینکه ناگهان متوجه حضور یک شیر کوهی پوما روی کاناپه خانه‌‌اش شده بود به‌خاطر آشنایی با گربه‌ها توانست جان خود را نجات دهد.
مهارت
به فرزندتان تا جای ممکن نه نگویید، اما در مخالفت‌های خود با کودک، پای «نه گفتن» خود بایستید تا تصمیم شما را جدی بگیرد.

افلاطون و ستایش جاهل

قصه‌های کهن
روزی افلاطون نشسته بود که یکی از بزرگان شهر به دیدارش آمد و در میان سخن گفت: «ای حکیم، امروز فلان مرد را دیدم که تو را می‌ستود و می‌گفت افلاطون مرد بزرگواری است که هرگز کسی چون او نبوده و نخواهد بود.»

وقت استراحت و صرف قهوه آوریل 1992

داستانک
کارگر1: «به چه نگاه می‌‌کنی؟»

خاطرات و تأملات در زندان شاه

ویترین
محمدی گرگانی، از فعالان ملی مذهبی در کتاب «خاطرات و تأملات در زندان شاه» به روایت دوران مبارزه و زندانی شدن خود می‌پردازد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
امروز زادروز آزادیخواهی است که یکی از خیابان‌های تهران نیز به پاس رهانیدن مردمان چند کشور آمریکای لاتین از زیر سلطه استعمار اسپانیا به نام اوست.
روزگار دیرینی است که پسوند «بان» همجوار واژه‌های پرشماری است که همگی در طول تاریخ پاسبان داشته‌های خودی از بیگانه بوده‌اند.
پرویز پرستویی هنرمند پیشکسوت کشورمان با انتشار ویدئویی که توسط دختر جلال‌پیشواییان بازیگر فیلم قیصر به اشتراک گذاشته شده بود به شایعه درگذشت او خاتمه داد .