16
پنج شنبه 3 خرداد 1397
شماره 7392
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قطار ۳۶۵

موسیقی کلمات
سیصد و شصت و پنج روز غریب با قطاری از این مسیر گذشت...
ویژه
پهن شدن یک قالیچه لچک‌ترنج بختیاری و رفو شده روی دیوار خانه ما خبر از اسباب‌کشی مستاجر جدید همسایه دیوار به دیوارمان می‌داد. حاشیه و حتی لچک قالیچه نخ‌نما و برخی گل‌های لاکی‌رناسی آن صورتی و پلاسیده شده بود.
پرومته آتش را از خدایان دزدید و به سرزمین آدمیان آورد. خدایان هم خدمتش رسیدند. پیش از آنکه آتش در زمین پا بگیرد، بارانی زد و آتش خاموش شد. پرومته را به زنجیر کشیدند.
نمایشگاه گروهی خط نقاشی «خط و معنا» به مناسبت ایام ماه رمضان با موضوع اسماء خداوند روز جمعه،  چهارم خرداد در گالری ایده افتتاح می‌شود.
نگاه
محیط‌زیست
زنی که 40 سال پیش پاهایش را از دست داده بود توانست در 69سالگی قله اورست را فتح کند. ژیا‌ بویوی 3بار دیگر نیز در جوانی و در حالی که سالم بود برای رسیدن به بلندترین قله جهان تلاش کرده بود اما این‌بار با پای مصنوعی موفق به این کار شد.
امارات قانونی را تصویب کرد که طی آن دارندگان مدارج علمی بالا می‌توانند برای خود و خانواده‌شان ویزای 10 ساله این کشور را دریافت کنند.

عکس روز

قاب
کارگاه صابون‌سازی در ترکیه عکس:‌ نشنال‌جئوگرافیک
اعتراض به پیشنهاد وزیر مهاجرت

اعتراض به پیشنهاد وزیر مهاجرت

اینگر استویبرگ وزیر مهاجرت دانمارک در مقاله‌ای در یک روزنامه پیشنهاد کرده که ساعات کار مسلمانان دانمارک باید به دلایل خطرات ایمنی احتمالی که بقیه جامعه را تهدید می‌کند، کاهش یابد.
احساس بدبختی کاربران اینستاگرام
احساس بدبختی کاربران اینستاگرام
نتایج تحقیقات انجمن سلطنتی بهداشت عمومی بریتانیا حاکی از آن است که کاربر‌های اینستاگرام بیشتر از کاربر‌های دیگر شبکه‌های اجتماعی احساس ناکامی و بدبختی می‌کنند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
«نعمت فقط فیلمبردار نیست. در هر فیلمی که او حضور دارد جای نگاه و تفکرش هست. تمام حیثیت یک کارگردان نگاه فیلمبردار است. من و او پیش از اینکه فیلمی بسازیم با هم زندگی می‌کردیم. پیش از اینکه سر صحنه برویم همه‌‌چیز را می‌دیدیم. من با نعمت حقیقی روزگار والایی در دوره فیلمسازی‌ام داشتم که به‌نظرم می‌آید دیگر تکرار نمی‌شود.»
آندره ژید، نویسنده فرانسوی، اعلام می‌کرد: «من می‌خواهم عشقم را به روسیه در جهان فریاد کنم. من می‌خواهم تا فریادم شنیده شود و معنا بیابد.»