32
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
شماره 7384
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
اینجا یک شاگرد ایتالیایی دارم که دارد فارسی یاد می‌گیرد. 26سالش است و در یک شرکت بین‌المللی کار نسبتا خوبی دارد. دیروز برای قرار جلسه بعد قدری با هم حرف زدیم. پرسید: برای سه‌شنبه می‌توانم یا نه؟ گفتم: بگذاریم یک روز دیگر.
اگر در خیابان، نوجوانی را ببینید که کفش‌هایش را لنگه‌به لنگه پوشیده، یعنی کفش پای چپ و راست را جابه‌جا کرده است، لابد تعجب می‌کنید که چرا والدین او این نکته ساده را به او نیاموخته‌اند؟
به مناسبت روز حکیم ابوالقاسم فردوسی
فیلم کوتاهی با نام The Angry River با اسکن حرکات و عکس‌العمل‌های بیننده نوع پایان فیلم را براساس شخصیت و حساسیت‌های او انتخاب می‌کند.
هنرمند نقاشی در فرانسه با اضافه کردن یک کیو‌آر کد در پایین دیوارنگاره‌ها یا نقاشی‌های دیواری‌اش از رهگذر‌ها به‌صورت داوطلبانه دستمزد می‌گیرد.

صعود با گل سوپرمن

پرسپولیس با برتری 2 بر یک مقابل الجزیره امارات در ورزشگاه آزادی و به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.
اعتراض به کلنگ‌زنی مردانه

اعتراض به کلنگ‌زنی مردانه

زن مسلمانی که در مراسم کلنگ‌زنی افتتاح یک مسجد به‌دلیل کمبود جا نتوانسته بود شرکت کند اعتراض خود را تبدیل به یک جنبش کرد. روحی با مطرح کردن جایگاه زن در کشور‌های مسلمان دیگر به مردانه بودن مراسم کلنگ‌زنی مسجد هادسون در آمریکا اعتراض کرد.
ابرسیاهچاله 800 میلیون برابر خورشید
ابرسیاهچاله 800 میلیون برابر خورشید
محققان یک ابرسیاهچاله کشف کردند که حجم آن ۸۰۰ میلیون برابر خورشید است و ۶۹۰ میلیون سال پس از نخستین نشانه‌های خلقت جهان به‌وجود آمده است. این دوردست‌ترین سیاهچاله‌ای است که تاکنون کشف شده است.
سینما
جان هیوستن با کارنامه‌ای پرفرازونشیب یکی از موارد عجیب و شاید بتوان گفت منحصربه‌فرد تاریخ سینماست. کارنامه هیوستن در طول نیم قرن فعالیت حرفه‌ای با فصلی درخشان آغاز شد و با فیلم‌هایی اغلب میانمایه ادامه پیدا کرد و درنهایت با پایانی فوق‌العاده خاتمه یافت.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
یکی از سمبل‌های هنر مدرن آمریکا، تابلوی نقاشی شب زنده‌داران از ادوارد هاپر است. هاپر، یکی از نقاشان پیشگام هنر مدرن آمریکا به شمار می‌رود و سبک خاصی در نقاشی دارد.