۳۲
یکشنبه 8 بهمن 1396
شماره 7308
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

فیلسوف گفت‌وگو

برای فیلسوف معاصر؛ دکتر داریوش شایگان
یادداشت
وقتی که قرار شد درباره دکتر داریوش شایگان، یادداشتی بنویسم، بی‌اختیار یاد رمان «در جست‌وجوی زمان از دست رفته» مارسل پروست افتادم که از قضا شایگان آخرین کتابش یعنی «فانوس جادویی زمان» را درباره آن نگاشته است.
ویژه
آقای پاسپارتو! طفره نروید. اعتراف کنید که خانم نگاره را شما کشته‌اید و جسدش را هم انداخته‌اید توی دستگاه ریسایکل.
دبیر کمیته اجرایی کاهش آلودگی هوای تهران بزرگ اعلام کرد این کمیته تاکنون 4طرح اجرایی برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران تدوین و به هیأت دولت ارائه کرده است.
رانندگان در محورهای برف گیر، تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند
پیش بینی ها حاکی است تا کمتر از 3 ماه دیگر ذخایر آب شرب در پایتخت آفریقای جنوبی به اتمام می رسد و از همین رو فروش اینترنتی آب کسب و کاری پررونق در این شهر شده.
بیل گیتس مشغول سرمایه‌گذاری در تحقیقات ژنتیک برای تولد یک گاو ایده‌آل است که قابلیت شیردهی آن بیش از گاوهای اروپایی باشد و همزمان بتواند در آب‌وهوای گرم، زنده بماند.

عکس روز

ماهیگیر یونانی با قلابش انگار ابرها را جابه‌جا می کند
سفرهای علمی دانش‌آموزان با هدست

سفرهای علمی دانش‌آموزان با هدست

شرکت لنووو به‌زودی هدستی را برای استفاده در کلاس‌های درس عرضه می‌کند که به معلمان امکان می‌دهد دانش‌آموزان را به سفرهای علمی و آموزشی مجازی و سه‌بعدی ببرند.
روبات‌هایی که با رطوبت حرکت می‌کنند
روبات‌هایی که با رطوبت حرکت می‌کنند
دانشمندان در تحقیقی جدید با الهام از گیاهان موفق شده‌اند روبات‌های کوچکی به شکل کرم‌های چندسانتی‌متری بسازند که با رطوبت هوا، انرژی لازم برای حرکت را به‌دست می‌آورند و مصارف بسیاری در حوزه پزشکی و نظامی دارند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
کارگردان فیلم ساده و صمیمی «کودک و سرباز» خیلی زود و در فاصله ساخت فیلم دوم و سومش به یکی از نام‌های شاخص سینمای ایران تبدیل شد.