۳۲
سه شنبه 5 دی 1396
شماره 7280
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

باید‌اندیشی در زندگی روزمره

ذهن زیبا
مرز بایدها و نبایدهای روانشناختی در زندگی روزمره ما کجاست ؟این پرسش از جایی مهم می‌شود که برخی از افراد در راستای مثبت‌اندیشی خویش دچار خطای شناختی باید‌اندیشی می‌شوند.
ویژه
ادمونتون: پیرمردی در کانادا هدیه روز کریسمسی را که در سال 1970میلادی نامزدش پیش از به هم زدن رابطه‌شان به او داده بود همچنان پس از 47سال باز نکرده است.
نگاه
باران و باد، مسکن آلودگی هوا
زنی در آمریکا پس از روشن کردن چراغ‌های درخت کریسمس قبض برقی به مبلغ 28میلیارد و 460میلیون دلار دریافت کرد.
پاندایی در باغ‌وحش تایوان پس از مشاهده رسیدگی بیشتر کارگران به پاندایی باردار، با تقلید حرکات او خدمات بیشتر دریافت می‌کند. ‌

عکس روز

بیت‌المقدس
بیت‌المقدس - سرزمین‌های اشغالی عکس:‌ مترو
مردن، خفتن و شاید خواب دیدن

مردن، خفتن و شاید خواب دیدن

من یک هفته‌ای می‌شه که مردم، از صبح شنبه هفته پیش. تلفنم پنجشنبه و جمعه زنگ نزده بود، شاید هم از چهارشنبه. اولش فکر کردم تلفن، خرابه. ولی بوق آزاد می‌زد، نگران شدم. زنگ زدم به دوست جون جونی فیلمنامه نویسم، جواب نداد.
کوچ ناشی از گرمایش زمین
کوچ ناشی از گرمایش زمین
هوای خنک و بهاری این روز‌‌های پایتخت تاییدی بر پیش‌بینی‌های دانشمندان درباره افزایش گرمایش زمین و تبعات منفی آن است. برای نمونه نتایج پژوهش پروفسور شلنکر و همکارانش نشان می‌دهد که گرمایش زمین باعث افزایش چشمگیر مهاجرت اجباری ساکنان مناطق گرم و خشک جهان به مناطق سردتر خواهد شد.

قفسه

از خوشی‌ و حسرت‌
همه خواستند- و خواستیم- آدم‌هایی مهم‌تر، بزرگ‌تر، جامع‌تر و بسیط‌تر شویم. کوچ‌کرده‌ها بر این باور بودند که با تغییر سرزمین، مجال دسترسی به آن معنا و مفهوم مختفی و دور از دسترس‌مانده در درون، فراهم خواهد آمد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
10 فیلم بلند سینمایی رگبار، غریبه و مه، کلاغ، چریکه تارا، مرگ یزدگرد، باشو غریبه کوچک، شاید وقتی دیگر، مسافران، سگ‌کشی و وقتی همه خوابیم و 3 فیلم کوتاه عمو سیبیلو، سفر، گفت‌وگو با باد همه فرصتی بوده که سینمای ایران در طول نزدیک به نیم قرن در اختیار بهرام بیضایی گذاشته است.