5
یکشنبه 31 فروردین 1399
شماره 7920
زیست‌بوم
23023611
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

زباله‌ها دیگر در پیشوا دفن نمی‌شوند

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پیشوا از آغاز انتقال زباله شهرستان پیشوا به سایت تفکیک پسماند و دفن بهداشتی زباله چرمشهر خبر داد.
ویژه
جدول‌اعداد | 3629
جد‌‌‌‌‌‌‌‌‌ول 7920
دبیر اجرایی برنامه محیط‌زیست ملل متحد با اشاره به وضعیت ایجاد شده در پی پاندمی کرونا در جهان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ فعالیت‌های بشر سرتاسر سیاره ما از زمین تا اقیانوس را به‌معنای واقعی دچار تغییر کرده است و اگر همچنان و به‌طور مداوم از طبیعت سوءاستفاده کرده و اکوسیستم را تخریب کنیم، سلامت بشر را به مخاطره انداخته‌ایم.
مدیرعامل انجمن یوزپلنگ ایرانی همکاری همه کارشناسان را در حفاظت از یوزپلنگ آسیایی ضروری اعلام کرد و گفت: سال۲۰۱۶ در مقاله‌ای که ۵۴ نفر از افراد سرشناس حوزه حفاظت از یوزپلنگ در جهان منتشر کردند، جمعیت یوزپلنگ آسیایی کمتر از ۵۰ فرد اعلام شد.

جریان زندگی در جازموریان

سیلاب و بارش بهاری وسعت آبگرفتگی تالاب خشکیده جازموریان را 1350کیلومتر افزایش داد / طرح جامع تالاب جازموریان با هدف کاهش فشار بر تالاب، در انتظار ابلاغ توسط سازمان برنامه و بودجه است
تالاب
بارندگی‌های قابل توجه در اواخر سال98 و ابتدای 99 بخشی از خشکیدگی رودها و تالاب‌های کشور را برطرف کرد. هرچند اوایل سال گذشته و به‌دلیل وقوع باران و سیلاب، تالاب‌ها دوباره جان گرفتند اما گرمای هوا و تبخیر آب، دوباره قسمتی از تالاب‌ها را خشک کرد.