5
چهار شنبه 23 بهمن 1398
شماره 7879
زیست‌بوم
23023611
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام کرد: 3مستند «هفت رخ فرخ»، «شکوه تخت‌جمشید» و «باد بهاری» به مناسبت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در کانال تلویزیونی Asham TV اتیوپی به نمایش درآمد.
تخریب عرصه‌های طبیعی و میراثی برای احداث مزارع پرورش میگو در مناطق ساحلی جنوب و جنوب غرب کشور از بندر مقام آغاز و بعد هم به جزیره هرمز و پس از آن به ژئوپارک قشم رسید، واکنش جدی فعالان محیط‌زیست و حتی دستگاه قضایی را در پی داشت و در نخستین اقدام مزرعه پرورش میگو در بندر مقام هرمزگان با دستور قضایی تخریب شد و پس از آن دادستانی به مزارع پرورش میگو در ژئوپارک قشم و جزیره هرمز ورود کرد.
طرح روز
برف، جاده‌های کشور و ده‌ها مسیر ارتباطی روستاهای ایران را مسدود کرد.

داستان ناتمام شکار

فعالان محیط‌زیست از تولید سالانه 30هزار سلاح شکاری توسط وزارت دفاع و روانه شدن آنها به بازار شکارخبر می‌دهند تازه‌ترین تخمین‌ها از وجود 3.5میلیون سلاح شکاری در کشور بدون احتساب آمار سلاح‌های شکاری قاچاق شده به ایران حکایت دارد مسئولان اسلحه و مهمات کشور هنوز حاضر به گفت‌وگو با همشهری درخصوص اعلام آمارهای صحیح از سلاح‌‌های شکاری و حجم تولید سلاح شکاری در ایران نشده‌اند
حیات ‌وحش
شکار در ایران همچنان محل مجادله موافقان و مخالفان است.
شلیک‌‌های پی‌درپی به مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان

شلیک‌‌های پی‌درپی به مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان

میدان نقش جهان اصفهان درگیر حاشیه‌های بسیار شده است. این حواشی از چشم یونسکو پنهان نیست و مشخص نیست واکنش ناگهانی این نهاد فرهنگی جهان به رخدادهای میدان نقش جهان و آثار واقع در آن چه خواهد بود؟
اینستاگرام، صفحه رسمی موزه انقلاب و دفاع‌مقدس را مسدود کرد
صفحه رسمی موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در اینستاگرام مسدود شد.
خبرهای کوتاه
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: قصد داریم روستاهای هدف گردشگری را تا یک سال دیگر افزایش داده و به نزدیک یک‌هزار و ۲۰۰ مورد برسانیم.

تمامی دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری در خارج از کشور تعطیل شدند

میراث فرهنگی
«تمام دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور تعطیل شده‌اند و دیگر نباید با تابلوی نماینده ایران در خارج از کشور فعالیت کنند.»