5
دو شنبه 21 بهمن 1398
شماره 7878
زیست‌بوم
23023611
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
تعطیلات پیش رو، خیلی‌ها را برای سفر راهی جاده‌ها می‌کند، اما هواشناسی اعلام کرده است که جبهه سردی از غرب و شمال غرب وارد کشور شده که ممکن است در برخی نقاط تا یک متر برف بنشیند و مسافران گردنه‌های شمال غرب کشور دمای منفی 30درجه را نیز تجربه کنند.
طرح روز
داوود کاظمی

مخزن تاریخ طبیعی ایران پس از 11سال گشوده شد

حدود یکصدهزار نمونه گیاهی، جانوری، فسیل، سنگ وکانی در مخزن موزه ملی تاریخ طبیعی جمع‌آوری شده است
محیط زیست
مخزن داشته‌های تنوع زیستی در ایران که روزگاری محل انباشت غیراصولی فسیل‌ها، اسکلت‌ها، تاکسیدرمی حیوانات و نمونه‌های گیاهان غیردارویی بود، روز گذشته با شمایلی جدید و استاندارد افتتاح شد.
دوئل برای بنزین سفر

دوئل برای بنزین سفر

وزارت میراث‌فرهنگی مدعی است درخواست تخصیص 120لیتر بنزین سفر را به دولت و وزارت نفت داده است سخنگوی وزارت نفت: هیچ درخواستی برای اختصاص بنزین سفر به وزارت نفت نیامده است و دولت باید در این‌باره تصمیم‌‌گیری کند کارشناسان: مردم برای سفرهای نوروزی به بنزین سفر دلخوش نباشند چون ممکن است وزارت نفت مخالفت کند
ماجرای اختصاص بنزین سفر یک‌بار دیگر خبرساز شد. وزیر نفت اعلام کرد: هیچ ابلاغی از سوی دولت به وزارت نفت برای تخصیص بنزین سفر در نوروز صورت نگرفته است، اختصاص بنزین سفر در حیطه و اختیارات وزیر نفت نیست و اصلا هیچ درخواست و ابلاغی به این وزارتخانه ارسال نشده است.
سالانه ۵سانتی‌متر فرونشست در دریاچه ارومیه اتفاق می‌افتد
پدیده فرونشست به دریاچه ارومیه رسید و براساس آنچه مدیرکل ژئودوزی سازمان نقشه‌برداری اعلام کرد،‌ در قسمت‌هایی از دریاچه ارومیه فرونشست اتفاق افتاده و با توجه به آمارهای دستگاه جی‌پی‌اس سالانه ۵ تا ۶ سانتی‌متر نشست در دریاچه ارومیه رخ می‌دهد.