5
چهار شنبه 16 بهمن 1398
شماره 7874
زیست‌بوم
23023611
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کرونا، پالونیا و تجربه‌های تلخ

یادداشت
ویروس کرونا در حال گسترش است. وحشت همه جای دنیا را گرفته است. ویروسی که برای دیدنش باید قوی‌ترین میکروسکوپ الکترونی را به‌کار انداخت،
ویژه
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست از لغو مجوز شکار برای اتباع خارجی در سال‌جاری خبر داد.
نماد ایران در برند گردشگری کشور پس از یک دهه تلاش و مطالعه سرانجام انتخاب شد و همین دیروز مدیر پروژه برند ملی گردشگری به ایسنا خبر داد که «سیمرغ» به‌عنوان نماد ایران در برند گردشگری ثبت شد.
منابع طبیعی
پس از اجرای طرح تنفس جنگل در شمال کشور و ممنوعیت بهره‌برداری از جنگل‌های 3 استان گیلان، مازندران و گلستان، حالا قاچاقچیان چوب مسیرهای دیگری برای چوب‌تراشی و قطع درختان و قاچاق آنها انتخاب کرده‌اند.

قاتل مرجان‌های خلیج‌فارس

احداث جزایر مصنوعی، ‌به‌کارگیری دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن و توقف وزش بادهای شمال، عامل سفیدشدگی مرجان‌ها در بخش جنوبی خلیج‌فارس هستند
محیط زیست
مرجان‌های خلیج‌فارس، مقاوم‌ترین گونه آبسنگ‌های مرجانی در دنیا هستند. مقاومت آنها به گرما و شوری آب در مقایسه با دیگر مرجان‌های جهان بالاتر است و با این حال از یک دهه قبل نشانه‌هایی از سفید شدن مرجان‌ها در سواحل خلیج‌فارس مشاهده شد.
تخریب سواحل جنوب از قشم به جزیره هرمز رسید

تخریب سواحل جنوب از قشم به جزیره هرمز رسید

این روزها ساخت‌وساز در سواحل استان هرمزگان به بهانه توسعه سایت‌های پرورش ماهی و میگو در حال رونق گرفتن است اما برخی ساخت‌وسازها در حریم اماکن تاریخی یا طبیعی مشکل‌زا بوده و سبب نگرانی فعالان زمی0000ن‌ و گردشگری و زیست‌محیطی شده است.
غرب و شمال بارانی، تهران صاف و نیمه‌ابری
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از اواخر روز پنجشنبه به کشور خبر داد.