5
شنبه 25 آبان 1398
شماره 7806
زیست‌بوم
23023611
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نامه مونسان به وزیر نفت درباره بنزین سفر

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی از ارسال نامه علی‌اصغر مونسان به وزیر نفت درباره توجه به موضوع سفر در طرح سهمیه‌بندی بنزین خبر داد.
ویژه
باغستان سنتی قزوین با قدمتی بیش از هزار سال و درختانی چند صدساله، میراثی طبیعی و فرهنگی است که می‌تواند الگویی برای توسعه پایدار شهرها از طریق حضور درختان و جنگل‌های شهری باشد. باغستان نمونه‌­ای کامل از کارکرد درختان در محیط­‌های شهری است.
پس از 10 روز آلودگی شدید هوا آسمان تهران آبی شد.

خوزستان زیر داغ مالچ‌پاشی

مالچ‌پاشی در فکه تا بُستان بیش از 20گونه جانوری و گیاهی این زیستگاه را از بین می‌برد - از 300راس آهوی شنی که از مالچ‌پاشی به عراق فرار کردند تنها 40راس به ایران بازگشتند
محیط زیست
مالچ‌پاشی یکی از روش‌های تثبیت شن‌ روان در بیابان‌های کشور است که سال‌هاست در کشور انجام می‌شود.
آن‌روزها لاله‌زار تهران مرکز سینما تئاتر، مد، سرگرمی، کافه و رستوران بود و قدم‌زدن در لاله‌زار تفریحی مهم. گاه برای قدم‌زدن به لاله‌زار می‌رفتیم. دسته‌های مردم، ‌قدم می‌زدند و آگهی‌های سردر سینماها را می‌دیدند، بلندگوها صدای فیلم داخل سالن را پخش می‌کردند و شما را وسوسه می‌کردند که به داخل سینما بروید. تئاترها نظر ما را جلب می‌کردند.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
دانشگاه علوم پزشکی همدان در برخورد با بناهای تاریخی در اختیار خود رفتار دوگانه در پیش گرفته است و پس از تبدیل عمارت تاریخی «بدیع‌الحکما» به موزه پزشکی و تعطیلی آن بعد از حدود یک‌ماه، تخریب نخستین بیمارستان همدان را سال گذشته به پرونده بی‌توجهی‌های خود اضافه کرد و این بی‌توجهی‌ها تا این روزها ادامه پیدا کرد تا آن که محیط اطراف کلیسای «آنجلی» نیز اکنون به پارکینگ بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی همدان تبدیل شد.